Rotterdam 2009

21. března 2010 v 16:30 |  Cestopisy
Holandsko - Rotterdam
víkend 6.5. -10.5.2009
Tak jsme se znovu vydali do Holandska na prodloužený víkend s využitím volných májových dnů.
cesta Německo
Vyjeli jsme ve středu 6.května v odpoledních hodinách z Varnsdorfu a namířili si to na Děčín a Ústí nad Labem, kde jsme naplnili nádrž plynu po její vrchol a pak jsme pokračovali už jen po dálnicích, D8, Drážďany, v Německu 38 (E55),14 (E49) kolem Lipska,za Magdeburgem na 2 (E30) do Hannoveru. Tam jsme dojeli po půlnoci, doplnili ve městě u benzínky LPG , vrátili se na dálnici a na prvním velkém parkovišti ve směru na Bad Oeynhausen ulehli ke spánku. Bylo tam dosti plno a no není divu, vždyť už byla více jak jedna hodina po půlnoci.
7. května 2009
Leiden místo parkování
Ráno jsme vstali až v 8 hodin. To už bylo parkoviště skoro prázdné. Po snídani a osobní hygieně jsme pokračovali v cestě po E34 , pak E30 až k hranicím do Holandska v De Poppe, kde dálnice pokračuje jako A1. V De Lutte jsme znovu dočerpali LPG na nám již známé benzínce. No nutno ještě zmínit to, že jak včera v Německu, tak dneska v Holandsku nás stavěli policajti s celníky na kontrolu. Holandští však byli přívětivější. Z rozhovoru nám došlo, že důvodem ke kontrole byly zatažené závěsy v zadní části auta a to se jim moc nezdálo. No asi si mysleli, že vozíme emigranty. Cesta pokračovala po A1 (E30) na Utrecht a dále až k Bodegravenu, kde jsme odbočili na N11 směr Leiden. Tam jsme dojeli ve 14 hodin a našli si místo na parkování. Následovala prohlídka města. Ta stála za to. Opravdu hezké město
Leiden strom
Nejprve jsme se podívali na starý hřbitov. No to proto, že když jsme doma plánovali tuto cestu pomocí Google Eart a našli si zajímavá místa podle fotografií jiných cestovatelů, zaujal nás jeden opravdu zajímavý strom.Pak jsme prošli město, podívali se i na hrad a kolem 18 hodiny jsme se vrátili k autu na večeři. Obr.1,Obr.2,Obr.3,Obr.4,Obr.5,Obr.6,Obr.7,
Měli jsme v plánu, že po večeři pojdeme zpět do středu města a pokocháme se jeho nádherou ve večerním osvětlení. No dopadlo to jinak. Nacpáni řízkami a salátem ze zásob z domova jsme odpadli na lůžko a probrali se až ráno, krátce před 8 hodinou. No to bylo ale - není divu - po náročné cestě.
Den Haag miniatura
8. května 2009
Po vyfocení brány do města zalité, v ranním sluníčku, jsme Leiden v půl deváté opustili a jeli do Den Haagu. Rovnou k Madurodamu - Miniatura Holandska. No, kdo chce vidět zajímavosti Holandska za jedno dopoledne, tak toto místo nevynechá. My jsme tam dokázali být celých pět hodin. Moc hezké místo udělané a udržované s velkou pečlivostí. Tam si můžete vybrat co a nebo jaká města,či místa v Holandsku navštívíte. Obr.1,Obr.2,Obr.3,
Den Haag mezinárodní soudní dvůr
Následoval pozdní oběd v autě a pak hurá na prohlídku Den Haagu. To za pomocí skládacích koloběžek, které jsme si sebou přivezli.Směr nám určovala GPS a tak první naše zastavení bylo u sídla Internacional Court of Justice (mezinárodní soudní dvůr). Toto místo můžeme však obdivovat jen skrze železná bitevní vrata. Měli jsme však na tomto místě trochu štěstí. Přijel jsem autobus s českou státní poznávací značkou, ze kterého vyskákala banda českých turistů i s průvodcem a chystali se na rychlou prohlídku Den Haagu. Tak jsme se svorně přidali. Na koloběžkách jsme je doháněli ke každému zajímavému místu o kterém průvodce podával informace.

Den Haag
Tak jsme s nimi absolvovali cestu až ke Binnenhofu, kde je sídlo Nizozemského parlamentu a vlády. Po prohlídce nádvoří jsme s nimi ještě obešli dům Mauritdhuis ( královská malířská galerie). Tam jsme bandu Čechů opustili a již Solo pokračovali v prohlídce města. Velkou pasáž, Velký kostel a několik objektů nizozemské šlechty (královská sídla).

Schevenigen pláž

K autu jsme se vrátili v půl osmé večer a jeli se ještě podívat na pobřeží do Schevenigenu. Bylo to zajímavé místo, jen kdyby nefoukal tolik vítr. Byl tak silný Fičák, že jsme si museli přidržovat brýle aby nám je neodfoukl. Ještě že celé molo a přístup k majáku byl i krytý. I tak to byl pěkná zážitek. Původně jsme měli v plánu vyvakovat na pláži a smočit tělo v moři. Ani náhodou !!! Obr.1,Obr.2,Obr.3,
Prošli jsme si tedy promenádu za hotelem Kürhaus a pak odjeli zpět do Den Haagu na místo, kde jsme měli celý den zaparkované auto u areálu Madurodamu. Tak jsme se uložili ke spánku a spali klidně až do rána.
Rotterdam
9. května 2009
Vstáváme v půl deváté a odjíždíme z Den Haagu do Rotterdamu. Tam jsme měli problém se zaparkováním. Buď byl zákaz, nebo placené a to se nám na celý den platit nechtělo. Nakonec jsme našli volné místo mimo placenou zónu, i když bylo trochu dále od středu města. Měli nám tu vzdálenost usnadnit překonat koloběžky ale nějak se nedařilo. Čínský výrobek nevydržel a ztratili jsme šroubek a následně i kolečko. Tak znova k auto, uložit koloběžky a pak už jen pěšmo.
Prohlídli jsme si Krychle - bydlení v krychlovém apartma, Pastelku - věžák asi hotel, tržiště a pak prošli městem až k Netherlands Euromast, což je vyhlídková věž.
Je vysoká 96 metrů s výtahem a je z ní opravdu pěkný rozhled po Holandsku. Tedy, když máte štěstí a pěkné počasí s velkou viditelností. My jsme to štěstí měli. Kolen 15 hodiny opouštíme věž a pomalu se přemísťujeme po nábřeží k Erasmusbruk (Erasmův most). Procházíme kolem kotviště historických plavidel a při příchodu k mostu zjišťujeme, že máme poslední možnost vyjížďky lodí kolen Rotterdamu. Poslední vyplouvá v 16 hodin a tak spěcháme koupit lístky a hurá na palubu.
Rotterdam

Celá plavba trvala něco přes hodinu a půl, a měli jsme možnost vidět místa v největším evropském námořním přístavu i s doky opraven lodí nakládky a vykládky nejrůznějšího zboží, kotviště velkých cestovních námořních lodí a jiné. Také pohled na Rotterdam a jeho výškové stavby, z paluby pěkné lodě se kterou jsme pluli, byl úchvatný.
Nechce se nám, ale pomalu se musíme dostat k autu a pokračovat v cestě,to už směr k domovu. Chceme se ještě podívat do Dordrechtu k 19ti větrným mlýnům.
Dordrecht 19 věterných mlýnů
Tam jsme dorazili kolem půl osmé večér a provedli rychlou prohlídku místa. No byla z toho hodina a tak skoro už za tmy toto místo opouštíme s vědomím, že nás čeká cesta domů.
Pokyny GPS, a ta nás už vyvádí nejkratší cestou k Německu. Jedeme A15, pak A50 na A12 a již v Německu po A3,pak A1, A44,A38 a tak dále. No cesta ubíhala ale ve dvě hodiny po půlnoci jsme to zapíchli na malém parkovišti a spali až do rána.
Německo
10.května 2009
Vstáváme po osmé hodině a pokračujeme v cestě k domovu. Nudná cesta přes Německo je nějak moc dlouhá. Zastavujeme jen na krátké odpočinkové, svačinové či obědové zastávky. Obr.1,Obr.2,Obr.3,Obr.4,
Na české hranice jsme dojeli v 16 hodin odpoledne a přes Hřensko a Děčín rovnou domů do Varnsdorfu. Najeli jsme o tomto prodlouženém víkendu 1865 km a náš stařičký Ford (21 let) nás spolehlivě dovezl. Tak zase někdy jindy, - Holandsko - AHOJ.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.