Dovolená 2008 - Chorvatsko červenec

6. února 2009 v 11:32 |  Cestopisy
Tentokrát jsme si dovolenou ani moc neplánovali. Rozhodování bylo jednoduché proto, že Alenka měla výpověď v zaměstnání a měla skončit v měsíci červenci. Tak jen dobrat zbytek dovolené. No a kam jinam, než k moři. No a jak jsme si už loni užili krásné místo v Chorvatsku v blízkosti Barbarigi, v piniovém háji, tak jsme v rozhodování neměli žádný problém. Šlo jen o to užít si moře a sluníčko. Vyrážíme z Varnsdorfu 4.7.2007 v 19:59 hod. s tím, že se vracíme pro zapomenutou zubní pastu a molitany na ležení. Tachometr 48 703 .
Cestu jsme si zvolili po dálnicích a to jak v Rakousku, tak v Itálii. Vedla nás GPS Mio a tak cestu nebudu důkladně popisovat
Pak už rychle přes Čechy ze severu na jih a hranice s Rakouskem přejíždíme v Dolním Dvořišti v 01:45 hodin 5.7.2008. Jedeme do 03:30 a spíme na parkovišti u dálnice před Salzburgem. Ráno vyrážíme v 8:30 dále k jihu. Tachometr 49 138.Stojíme však v koloně před tunelem od 10:03 do 11:41 hod. a průměrná rychlost v tomto čase je 1,38 km/hod.
Když jsme konečně přejeli hranice do Itálie za Vilachem v Coccau Valico ve 13:35 hod a pokračovali dále po dálnici Autostráda Alpe-Adria, tak jsme se rozhodli, že za Udine sjedeme z dálnice a pojedeme k moři do Grada.
Cesta nás vede přes městečko Palmanuovo. Je celé obehnané vodním příkopem a hradbami. Dost podobné našemu Terezínů, jenže větší a zachovalejší. Náměstí je tak veliké jako minimálně 2 fotbalová hřiště. Tak jsme se krátce zastavili a
Do Grada jsme přijeli v 18:05 hodin. Tachometr 49 525.
Následovalo koupání v moři. Jenže voda byla tak špinavá, že to nebylo nijak zvlášť příjemné.
Přespali jsme na okraji Grada u moře v malém lesíku. Obr.1
Dopoledne
6.7.2008 jsme si chtěli prohlédnout město a tak hledáme místo na zaparkování ve městě. Byla to ale marná snaha. Místo nikde nebylo a tak jsme Grado opustili. Popojeli jsme však jen kousek a to do městečka Aguileia. Tam jsme si prohlédli Basiliku Di Aguileia. Pěkná i s mozaikami a krypty. Parkovali jsme pod Piniemi a tak jsme se tam i naobědvali (svíčková a knedlík z domova).
Po obědě jedeme dále směr Duino. V plánu bylo koupání už nám na známém místě v přístavišti. No ale v neděli odpoledne najít místo na zaparkování by byl obrovský zázrak. Duino tedy opouštíme a směřujeme známou cestou kolem Miramare k Terstu. Cestou sledujeme, možnost zaparkování a koupání. Beznadějné a tak za Miramare, na začátku promenády Miramáre-Terst, zajíždíme na placené parkoviště a za 1,8 Eur, parkujeme u moře. Obr.1,Obr.2,
Po dvou hodinách koupání a slunění na skalnatém břehu, skoro namačkání v davu lidí, odjíždíme směr Terst na italsko-slovinské hranice. Ty přejíždíme v 18:55 hodin a na tachometru je údaj 49 603 km.
19:45 hodin po ujetí 30 km opouštíme Slovinsko a vjíždíme do Chorvatska. Na hraničních přechodech bez problémů a v tomto směru bez kolon. Jiná situace byla na hranicích v protisměru. Kolony a kolony do nedohledna. Italové se vraceli po víkendu domů od moře!!! Cíl naší cesty v tento den byl v Umagu. Přespali jsme mezi paneláky zařazeni mezi ostatní auta na místním parkovišti. V noci byla bouřka.
7.7.2008 ráno se přesouváme na parkoviště k moři a jdeme na prohlídku města. Ta byla jen krátká Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, a tak pokračujeme dále v cestě do Novigradu. I tam jsme si prohlédli město a také natankovali plnou nádrž plynu. Byl v přepočtu za 11,40 Kč. Na moři se dělají pěkně velké vlny a začíná se kazit počasí. Obr.1, Obr.2,Obr.3,Obr.4, Obr.5,Obr.6,Obr.7,Obr.8, Obr.9, Obr.10, Obr.11, Obr.12, Obr.13, Obr.14, Obr.15,

Popojíždíme pár kilometrů přes Tavrskí záliv, kde stavíme na oběd, koupání a opalování.
V 17 hodin odjíždíme a v GPS je zadána cesta do Rovinj. Pomalu ujíždíme bouřce a i barometr ukazuje na déšť.

Cestou jsme si smočili nohy v Limském zálivu.Obr.1,
V Rovinji stavíme u potápěčského klubu. Tedy tam, co jsme byli i loni a kde jsme se seznámili s Poláky. Katarína a Andřej nikde a tak jen krátké vykoupání v moři a jedeme dále směr piniový háj u Barbarigi.
Ve 21 hodin, po trošce bloudění po prašných cestách mezi Bále a Barbarigou, dorážíme na naše vysněné místo. Fičí vítr, jsou obrovské vlny a právě vyšel měsíc. Jdeme spát, ale spí jen Luboš a Alenka se trochu bojí. Ten vítr, a ty borovice,…… jsou staré a suché.
8.7.2008 ráno už tolik nefouká vítr, ale vlny jsou obrovské. Sluníčko však svítí, je teploučko a tak je pohodička. Koupání, slunění a úprava našeho tábora byla hlavní činnost dne.
Večer jsme provedli krátkou prohlídku okolí při moři na obě strany od tábora.
9.7.2008 se i moře konečně utišilo. Celý den bylo koupání, slunění a celková pohodička. Večer jsme zajeli na krátkou prohlídku do městečka Fažana. Dali jsme si zmrzlinu a koupili si stromeček na trhu s uměleckými výrobky. Cestou zpět jsme se u malého zálivu při západu slunce nevečeřeli. Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6,
10.7.2008 jsme se celé dopoledne slunili a koupali v moři a také bylo hledání vhodných kamenů pro výrobu stromečků. Odpoledne po obědě jedeme prozkoumat znovu nejjižnější část Istrie. Loni se nám to nepodařilo. Doma jsme na internetu přes satelitní vyhledávání našli jiné cesty a tak to jedeme zkusit.Projíždíme městečkem Peroj (už poněkolikáté) a znovu počítáme
kanály na hlavní silnici. No napočítali jsme 95 velkých kulatých kousků a ty malé klasické jsme nepočítali, až cestou zpět a těch bylo 65. Loni jsme projeli městečkem Premantura a pak nás zastavila závora před kempem. Tentokrát jsme před oním městečkem odbočili doprava. Zastavila nás však také závora, ale po zaplacení vstupného do NP jsme mohli jet dále na mys Kamenjak.
Je to asi jedno z nejkrásnějších míst Istrie. Prolákliny v kamenném břehu, ze kterých skáčou do vody odvážlivci, jeskyně a krásné rozhledy. Celé odpoledne jsme se smažili na sluníčku a koupali v nádherně čisté vodě. Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6, Obr.7, Obr.8, Obr.9,
Také jsme "prolezli" velmi zajímavý Safari Bar. Je to kiosek s občerstvením, umístěný ve vysokém rákosí a mnohými místečky k posezení. Takové malé salónky se stolem, dvěma lavicemi a zajímavou námořní dekorací. Tak tam v tom holém a sluncem vyhřátém místě, člověk najde pěkné posezení ve stínu rákosí. Opravdu pěkné, jednoduché a zajímavé. Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6, Obr.7, Obr.9, Obr.10, Obr.11, Obr.12,
Pak jsme se ještě podívali na místo velkého rozhledu. Je to vybetonované návrší s bunkrem ze II.světové války, na kterém zřejmě stálo dalekonosné dělo. Nádherný výhled do okolí na Medulinský záliv s ostrůvky.
Cestou zpět do našeho tábora v Barbarige jsme se opět navečeřeli při západu slunce v malém zálivu za městečkem Peroj.Obr.1, Obr.2, Obr.3

11.7.2008 je pátek a pro nás poslední den pobytu v tábořišti Piniový háj u Barbarigi. Je nádherný den plný sluníčka a až dost velkého tepla. Tak to plně využíváme ke slunění a koupání. Večer se Luboš snaží o ulovení i ty nejmenší rybky. Za dobu našeho pobytu v tábořišti už několikátý pokus. Marně, v moři prostě ryby "nejsou".
12.7.2008 V sobotu po obědě ve 13:50 hodin opouštíme naše tábořiště a vyrážíme zase na sever. Tachometr ukazuje 49 839 km. Cestou ještě v Barbarige nakupujeme meloun, rajčata a chleba na cestu. Chorvatsko-slovinské hranice překračujeme 16 hodin v Kastel. V 16:30 hod. vjíždíme do Itálie a v 17:30 až 19:50 následuje koupání v moři za Terstem na promenádě.Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4
Tachometr ukazuje 49 988 km a my už definitivně opouštíme moře a směřujeme po dálnici kolem Udíne na Vilach. Do Rakouska vjíždíme ve 21:50 hod. Jedeme až do Českých Budějovic a již skoro za svítání uleháme ke spaní na parkovišti u Tesca. Cestou po dálnici v Itálii a v Rakousku počítáme tunely. Bylo jich 11 v Itálii a 21 v Rakousku s celkovou délkou 44 791 metrů.
13.7.2008 Neděle, je zataženo a zima. No jak jinak, vždyť už jsme zase v Čechách. Jedeme přes Prahu a cestou v Mirošovicích doplňujeme plnou nádrž LPG a domů do Varnsdorfu přijíždíme v 17:55 hodin. Tachometr ukazuje 50 822 km. Najeli jsme celkem 2 119 kilometrů

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.