Víkendové cestování do Amstrdamu 2007

3. března 2008 v 21:35 | LM |  Cestopisy
Protože jsme zrovna neměli co na práci a čekal nás prodloužený víkend, tak jsme se rozhodli, že si jen tak odskočíme do Holandska do Amstrdamu. Luboš provedl prohlídku a přípravu auta a vyrážíme. Počateční stav tachometru 114 184 km.
4.5.2007 v pátek po práci nakládáme vybavení auta na kempování,zásoby a osobní věci a vyrážíme na cestu. Odjezd z Varnsdorfu v 18:25 hodin směr Děčín,Ústí nad Labem. Tam jedeme proto, že chceme natankovat plnou nádrž plynu a v UL je nejlevnější. Pak najíždíme na nový usek D8 směr Dresden. Vede nás GPS a má zadáno - nejrychlejší - povolené dálnice- povolené placené úseky, a cíl - Amstrdam. Chceme najet co nejvíce km a tak jedeme dlouho do noci. Stavíme na malém parkovišti u dálnice za Magdeburkem v 00:25 hodin a jdeme spát.Obr.1, Obr.2, Obr.3
5.5.2007 v sobotu po krátkém provedení ranní hygieny pokračujeme dále v cestě do Holandska. Hranice přejíždíme v De Poppe u De Lutte. Tam také poplňujeme LPG(GPL). No ale není to jednoduché. Je jiná pistole a je potřeba redukce. Hledáme jak se domluvit, když v tom na nás promluví osoba u stojanu. "Potřebujete něco?" Tak tedy můžeme mluvit česky. Vše dobře dopadlo. Dík onomu pánovi, který na nás promluvil česky, který ale nebyl obsluhou pumpy, nýbrž řidičem kamionu. Jezdí po Holandsku a tak holandsky i umí. Pomohl nám moc. Pokračujeme dále s tím, že do GPS je zadán cíl Sneek - nejkratší - mimo dálnice. Sjíždíme z hlavní a GPS nás vede malebnými vesničkami. Cestou musíme udělat místo projíždějícímu peletonu cyklistů. Asi holanský Závod míru.Obr.1,Obr.2.
V odpoledních hodinách jsme dorazili do mestěčka Sneek. Je celé prošpekované vodními kanály.Ty nás nejvíce okouzlily a to jsme ještě netušili, že ve vodních kanálech budeme celý tento víkend. Také jsme si prohlédli pěkný gotický kostel. Je státní svátek a tak jsou všude vlajky a lidé posedávají v zahrádkách před restauracemi. Nebo se projíží lodičkami po kanálech. Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6, Obr.7, Obr.8, Obr.9, Obr.10, Obr.11, Obr.12, Obr.13, Obr.14, Obr.15, Obr.16, Obr.17, Obr.18.
V 17:15 odjíždíme a směr dáváme přes hráz do Amstrdamu. Na hrázi jsme se zastavili a Alenka navrhovala, že bychom se mohli vykoupat. Jenže ve chvíli, kdy vyskočila z auta a ofouknul jí studený,(skoro ledový) vítr to vzdala. Koupání se nekonalo a tak jsme se jen trochu prošli a smočili jen ruku v moři. Z druhé strany hráze už bylo jezero se sladkou vodou. Voda v moři byla špinavá a plavala na ní nějaká divná pěna. No i kdyby bylo teplo, tak do vody nevlezeme.Obr.1, Obr.2, Obr.3,
Přejíždíme hráz a směřujeme k Amstrdamu. Podle průvodce je v rámci oslav vítězství nad fašismem ve veletržním paláci RAI slavnost za přítomnosti královny. Tak jsme to chtěli také vidět. Bohužel se to ale nepovedlo. Nějak jsme to správný místo nemohli najít a tak to vzdáváme a jedeme za Amstrdam do městečka Muiden. Tam je vodní hrad a také by tam mohlo být nějaké místečko na přespání. Zaparkovali jsme u hradu a šli se podívat po okolí a do města. Byla to příjemná večerní procházka.Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6, Obr.7, Obr.8, Obr.9, Obr.10, Obr.11, Obr.12.
Prošli jsme kolem loděnice k jezeru, kde jsme měli možnost vidět staré opevnění přístavu. Tam jsme obdivovali nádherný západ slunce. Pak jsme šli malebnými uličkami ke kostelu a odtud napříč městečkem k autu. Zkontrolovali jsme si cedule o parkování a když jsme se ujistili, že v nočních hodinách je parkování bez placení, tak jsme v klidu ulehli ke spánku.Noc byla klidná a dobře jsme se vyspali. Místo nocování. , Obr.1, Obr.2, Obr.3
6.5.2007 v neděli jsme vstali v 8 hodin a v chladném ránu provedli osobní hygienu na lavičce u auta. Měli jsme v plánu se podívat do Vodního hradu, ale v neděli otevírali až v 11 hodin a proto, že jsme nechtěli čekat, tak jsme jeli do Amstrdamu. Nádherný příjezd. Vedla nás GPS a tak v ní hledáme parkovací garáže. Dovedla nás přesně a tak si balíme věci na celodenní výlet a jdeme k východu. Tam zjišťujeme, že hodina parkování stojí 3 Eura a po 4 hodinách dokonce 3,60 Eur. Chtěli jsme na celý den a to by bylo sakra drahé. Platíme jednu hodinu a vyjíždíme z garáží hledat nové parkování. Je nám jasné, že ve středu města nic levného nenajdeme a tak zajíždíme na okraj. U nějakého přístavu je volné místo a na parkovacích hodinách není nic o placení v neděli. Zase si bereme vše na celý den a odcházíme. V tom nás kolemjdoucí upozorňuje, že v neděli se zde nesmí parkovat. Tak znova nasedáme do auta a nové hledání parkování. Popojeli jsme ale jen několik set metrů do zástavby domů a tam jsme místo našli. Na parkovacích hodinách bylo psáno, že v neděli se neplatí a je parkování ZADARMO.Místo parkování a nocování, První detail místa nocování, Druhý detail místa nocování,Hurá povedlo se a tak v klidu vyrážíme na prohlídku Amstrdamu. Plně využíváme GPS, s nastavením pěší trasa se dostáváme do středu města. Bylo nám však jasné, že to nemůžeme všechno za den obejít a tak si platíme výlet po kanálech lodí. Lodí kolem Amstrdamu. Bylo to správné rozhodnutí. Projeli jsme městem a viděli to nejzajímavější. Sice jen z lodě, na které byl i průvodce s výkladem v němčině, angličtině a jiné, podle turistů na palubě. No bohužel v češtině NÉ. Alenka ale Lubošovi překládala z nemčiny. Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6, Obr.7, Obr.8, Obr.9, Obr.10, Obr.11, Obr.12, Obr.13, Obr.14. Tento výlet lodí trval něco přes hodinu. Pak už jsme šli pěkně po svých do uliček plných kanálů, krásných domů a zajímavých míst: kostel sv.Mikuláše, Váha s trhem, Čínská pagoda, Ulička lásky, Obelisk, náměstí Dam, Stará pošta.Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6, Obr.7, Obr.8, Obr.9, Obr.10, Obr.11, Obr.12, Obr.13. Jdeme se do auta najíst a trochu si odpočinout. Hledání, kde auto je a cestu k němu jsme nechali na GPS. Nejkratší cestou a co nejrychleji. No ale je tam tolik zajímavých míst, že stejně pořád někde zastavujeme a okukujeme.V autě jsme byli hodinu a půl a pak už zase vyrážíme na prohlídku.Nohy nás už ale bolí a tak to nejde tak rychle. Stejně stále někde stavíme a filmujeme a fotíme. Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4. Přešli jsme přes nejužší most v Amstrdamu, na Waterloo, na náměstí Leidsplein, kde místní sledovali fotbalové utkání a slavili vítězství. Dále jsme prošli kolem studenské jídelny. To už se setmělo a my jsme měli možnost nasáknout noční atmosféru uličky lásky. Tam z výloh nahé ženy lákaly muže k sexuálním hrátkám. Bohužel fotky nebylo možno pořídit. Luboš jen nenápadně točil na kameru. Chodili jsme dlouho do noci po Amstrdamu a hodně unavení jsme šli skoro v půl druhé ráno spát.
6.5.2007 v pondělí se probouzíme do mokrého rána. Prší a nás mimo bušení kapek na střechu auta probouzí i celkem slušný provoz kolem nás. Stojíme před školkou a tak kolem nás maminky a tatínkové vodí své upovídané a hlučné ratolesti. Všichni v pláštěnkách a s deštníky. No nic moc probuzení. Startujeme auto a oddáni navigaci GPS jedeme ke skanzenu se větrnými mlýny. Museli jsme ale přejet jeden kanál a nebyl most. Tak tam byl trajekt a za 1,1 Euro nás převezl. Pak už přijíždíme ke skanzenu. Placené parkoviště. První půlhodina ale zdarma a tak vzhledem k počasí - prší a dost vydatně - se rozhodujeme, že tu prohlídku stihneme v té půl hodině. Tak vše v poklusu. Byly tam tři větrné mlýny a z toho jeden v provozu. Také byla ukázka výroby holandského sýra.Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4,Obr.5, Obr.6, Obr.7, Obr.8, Obr.9, Obr.10, Obr.11, Obr.12, Obr.13.
Mokří opouštíme skanzen a jedeme do Keukenhofu. Tam se chceme podívat na rozkvetlé cibuloviny a další květiny. Počasí nám ale už vůbec nepřeje. Dosti silně prší a je chladno. Celý areál výstaviště květin v Keukenhofu jsme prošli schováni pod deštníkem. Boty a nohavice promočené. I když už cibuloviny byly dosti odkvetlé, tak to stálo za cenu 15+15+5 Euro + déšť(vstup+vstup+parkovné), za to se na výstavu podívat. Pršelo a na konci prohlídky dokonce lilo jako z konve. Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6, Obr.7, Obr.8, Obr.9, Obr.10, Obr.11, Obr.12, Obr.13, Obr.14, Obr.15,
Unavení a durch mokří se loučíme s výstavou a plánujeme cestu domů. O správný směr se postarala naše GPS. Ještě dvě poznámky nutno k cestování po Holandsku uvést. První: GPS nás mnohdy upozorňovala, že jezdíme po Holandsku mínus metrů nad mořem. Několikrát to bylo i pod -10 metrů. Druhá: Pro čerpání LPG (GPL) je nutno vozit sebou redukci z italského na holandský systém. Jedeme dlouho do noci. Kolem jedné hodiny zastavujeme na parkovišti u dálnice v Německu a jdeme spát.
7.5.2007 v úterý ráno kolem 8 hodiny už neprší. Tak se vydáváme dále na cestu domů. Docela nudná cesta po těch německých dálnicích. Pořád samé roviny a když nějaké zvlnění krajiny přeci jen je, tak tam vedle dálnice udělají zvukové a větrné zábrany a není stejně nikam vidět. Jen občas se objeví pole větrných elektráren. Mimochodem, těch jsme na tomto výletě viděli stovky ne-li více. Tak nás dosti udivují nesmyslné aktivity tzv.ochránců přírody v Čechách. Nebo si snad oni myslí, že v Německu, Holandsku a jinde o svoji přírodu nepečují?
Do Varnsdorfu jsme přijeli v odpoledních hodinách. Stav tachometru 116 200 km. Najeli jsme tedy 2 016 km.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.