Dovolení 2007 - Chorvatsko I.část

1. března 2008 v 13:34 | LM |  Cestopisy
Tak jako každý rok, tak i letos o celozávodní dovolené Velvety v měsíci srpnu, vyrážíme na druhou dovolenou v tomto roce. Jen letos je trochu změna. Už čtyři roky jsme druhou dovolenou trávili vždy na kolech. Ovšem po zkušenostech z loňského roku, kdy v srpnu byly teploty v poledne okolo +16 stupňů Celsia, jsme se rozhodli, že se zajedeme ještě jednou prohřát k moři. S nápadem přišel Luboš těsně před nástupem na dovolenou a tak nebyly ani žádné velké přípravy. Bylo ale rozhodnuto. Nejkratší cesta přes Rakousko a Itálii do Chorvatska na Istrii. Žádné velké cestování ale nebylo naplánováno. Opravdu nanejvýš objedeme podél pobřeží Istrii. Hlavní motto bylo užít si sluníčka a teplíčka.
8.8.2007 vyjíždíme z Varnsdorfu v 17:15 hodin a na tachometru je 127 780 km (počáteční stav). Klasicky na Mladou Boleslav, Prahu, České Budějovice a Dolní Dvořiště. Do Rakouska vjíždíme ve 22:46 hodin a pokračujeme dále po silnici č.B310,B123,B309,B140. Ve 02:15 zastavuji na malém parkovišti vedle cesty a jdeme spát. Bylo to někde poblíž města Molln.Tento den jsme najeli 425 km.
9.8.2007 pokračujeme v 10 hodin dále v naší cestě. Jedeme stále po B140, potom B138, B320 a u města Diemler sjíždíme z hlavní a jedeme na Öblarn, Stein an der Enns, Gatschberg a přes Sölkpass (1790 m.n.m.- silnice se v zimě neudržuje).Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6.Vyjeli jsme to na první př.stupeň. Cesta dolu byla také zajímavá. Silnice úzká, dvě auta se nevyhnou a do toho ještě cestu používaly volně se procházející krávy se zvony.
Za městečkem Rottenmann najíždíme na B96, potom na B97 a v městečku Stad an der Mur opět sjíždíme z hlavní a jedeme na Paal.Ve městě Kleinglödnitz najíždíme na B93 a ve městě Feldkirchen in Kärnten najíždíme na B94 a jedeme až do Villachu. Dále jedeme po B83 až na hranice s Itálií. No a tam je to už SS13, která nás vede do Tervisa.Tam nás napadlo, že bychom to mohli střihnout přes Slovinsko. No to proto, že neradi jezdíme po stejných cestách a naopak rádi poznáváme nové. Tak tedy najíždíme na SS54 a u Lago di Predil, kde krátce stavíme na svačinu, odbočujeme směr hranice Slovinska.Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5.Obr.6, Obr.7, Obr.8, Obr.9, Obr.10, Obr.11, Obr.12, Obr.13. Cesta je klikatá, ale nádherná. Úžasné hory a krajina nás nutí stále zastavovat. Cesta se nám tím pádem trochu prodloužila, ale stálo to za to. Ve Slovinsku jedeme dále po silnici č.203, 102, 103 až do Görz, kde překračujeme hranice opět do Itálie. Najíždíme na SS55 a po té jedeme až do San Giovanni al Timavo a potom po SS14 až do Duina. No a jsme u moře. GPS nás navádí na přístav, ve kterém zůstáváme na noc. Je tam velké parkoviště se spoustou stánků a restaurací, pláží a disko-barem.Také bylo parkoviště dlouho do noci plné aut. Jedno místečko jsme ale měli a tak spíme pěkně do rána do 8 hodin. Stav tachometru 128 555 km. Místo nocování.
10.8.2007 se jdeme hned ráno vykoupat na pláž. Ta už v půl deváté byla pěkně zaplněná. No je vidět, že Italové mají dovolenou.Obr.1, Obr.2. Po koupání jedeme dále. Sice jen kousek do městečka Miramare. No spíše letoviska. Je tam zámek na břehu moře na způsob našeho v Hluboké nad Vltavou s nádherným parkem ve stylu botanické zahrady. Tam jsme strávili dopoledne až do 14 hodin.Obr.1,Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6, Obr.7, Obr.8, Obr.9, Obr.10,Obr.11.
Je vedro a tak bychom se chtěli vykoupat. Popojíždíme jen asi půl km a stavíme u promenády, která vede od zámku Miramare až do Terstu. Opravdu nádherné místo. Přístup do moře po schůdkách nebo kamenech. Na 100m od sebe jednotlivé sprchy a pitná voda. Nechybí ani lavičky a vše je od silnice odděleno živým plotem. Tranzita máme hned za plotem a tak příprava oběda je na místě.Koupání,opalování a užívání si sluníčka jako vyšité. Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4. Tak na tomto místě jsme vydrželi do večera. Pak se zatáhla obloha a v dálce nad mořem se chystala bouřka. Rozhodli jsme se, že přespíme někde nad Terstem. Začalo pršet a tak odjíždíme hledat místo na spaní. V Terstu odbočujeme podle GPS nejkratší na Villa Opicina. Prudké stoupání a vede nás takovými uličkami, že se tam tranzit sotva vejde.Mokré kostky, stoupání a jedeme na jedničku. Tranzit to nezvládá a stojíme, nelze se rozjet. Chci couvat ale za mnou se najednou objeví Ital v naleštěném bouráku. Nervózně troubí a nechápe, že by měl taky couvat. Za ním se už rozčiluje další Ital. Potřebujeme couvnout asi tak 5 m abychom mohli odbočit do postraní uličky. Couvám bez ohledu na reakce Italů a tím je nutím (skoro tlačím) k couvání. No povedlo se, snad už budu moci odbočit. Jenže v uličce do které chci zajet jsou po obou stranách odstavena auta a jestli se tam vejdu, tak to bude na milimetry. Hlasité troubení nervózních Italů za mnou vyláká zvědavce na ulici. Z malého baru několik Italů s nadšením a úškledky sledují můj manévr. Nakec se jeden slitoval a přeparkoval první auto v postraní uličce, abych mohl odbočit. Jde opravdu o milimetry. Zpocený a totálně vynervovaný provádím odbočovací manévr. Povedlo se a všichni si oddechli. No já nejvíce. Hledáme jinou cestu a nakonec jsme k cíli dorazili. Zajíždíme na parkoviště a jdeme spát. Místo nocování.
11.8.2007 Vstáváme do mokrého rána. Celou noc drobně pršelo, ale je teplo. Odjíždíme z parkoviště a chceme najít někde plyn (GPL) do auta. Vracíme se proto po SP35 a dále SP1 k Duinu. Bohužel jsme na plyn nenarazili a tak jedeme znovu podél pobřeží do Terstu. Stavíme na promenádě. Je pod mrakem a přesto se jdeme koupat. Je teplo a sluníčko už prostrkuje paprsky mezi mraky. Setrváváme na promenádě. Odpoledne sluníčko už zase svítí. Sem tam mráček ale je pohodička.V 16:30 odjíždíme do Terstu. Krátká prohlídka náměstí a jednoho chrámu.Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5. Počasí se zase zhoršilo a tak odjíždíme směr Chorvatsko. Po silnici SS15 vjíždíme do Slovinska a tam pokračujeme po A1 a silnicí 11 k Chorvatským hranicím. Ty přejíždíme už za tmy na jedeme hned na Chorvatskou A9. Vede nás GPS a tak jí dost věříme. (I když po včerejších zkušenostech bychom neměli).Tentokrát nás ale vede dobře.(Stačilo v nastavení GPC změnit Nejkratší za Ekonomickou cestu). K našemu překvapení asi po 20 km se před námi objevily mýtné brány. Platíme mýtné a s pocitem, že pojedeme po dálnici vyrážíme dále. No dálnice našeho typu ale pořád nikde. Zastavujeme u benzinové pumpy k načerpání LPG. Mají a je docela levný,(3,35Kun). A tak tankujeme plnou(93,14L). Je skoro půlnoc a proto se rozhodujeme, že přespíme na parkovišti u benzínky. Tak tedy dobrou noc.Místo nocování.
12.8.2007 Po klidné noci opouštíme parkoviště benzínové pumpy a jedeme dále po placené A9. Po asi 16 km na výjezdu Baderna sjíždíme směr Poreč. Auto stavíme na centrálním parkovišti (pod plachtou) a vyrážíme na prohlídku města. Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6, Obr.7, Obr.8. Prohlídku jsme ukončili po poledni a jeli kousek podél pobřeží, abychom strávili odpoledne u moře.Sluníčko pálilo jako oheň a voda krásně teplá a čistá. No prostě úplná pohodička. Obr.1, Obr.2, Obr.3.
K večeru balíme a vyrážíme dále na jih. Do GPS je zadán cíl - Rovinj - nejkratší cesta. Samozřejmě s tím, že se podíváme na Limský kanál. No tedy jen od cesty z hora. Tam jsme se prodírali houštinami, abychom vůbec něco viděli. Jsou tam ale vyšlapané cestičky a tak to celkem šlo.
Do městečka Rovinj jsme přijeli už za tmy. Tak hledáme místo na zaparkování a přespání. Našli jsme parkoviště, ale tam to bylo do 22 hodin placené. Hledáme o kousek dále a přijíždíme na prostranství, kde jsou zaparkována obytná auta. Většinou samí cizinci. Při vjezdu na prostranství byla sice cedule se značkou přeškrtnutého stanu - ZÁKAZ KEMPOVÁNÍ. No s přesvědčením, že platí to co v Itálii, že když nerozbalíme stan, nebo jiné kempové náčiní, tak nekempujeme, ale jen parkujeme, jsme se zařadili mezi ostatní obytná auta.Obr.1. Rozhodli jsme se ještě, že si prohlídneme městečko v nočním osvětlení. Prošli jsme si pěkně promenádu a nábřeží. Všude je živo a plno lidí. Obchody otevřeny i o půlnoci a vinárny a bary praskají ve švech. Zpět k autu jsme dorazili v půl druhé a jdeme spát.Místo nocování-parkování-Pokuta
13.8.2007 nás probouzí krátce před sedmou hodinou bušení na dveře auta. A ejhle, oni to policajti. Tak otvírám auto a z gestikulace policajta se dozvídám, že jsme porušili zákaz kempování a že musíme zaplatit pokutu. Ohrazení na to, že nekempujeme ale jen parkujeme ho moc nebralo a na pokutě trval. Chtěl 200 chorvatských kun. Nezbylo nic jiného, než zaplatit. No ostatní obytná auta na tom byla stejně.Tak nám bylo jasné, že "chudí" Chorvati musejí přeci na cestovním ruchu vydělávat víc než Italové.(viz Dovolená 2007 Itálie-Puglia I.část). Tak to bylo tedy probuzení. To, že jsme nebyli sami, kdo platil pokutu, nás trochu uklidňovalo a tak špatná nálada celkem rychle opadla. Popojeli jsme o kousek (50m) dále pod stromy a šli se vykoupat. Potom následovala prohlídka města Rovinj ve dne.A také návštěva největší dominanty městečka, kostela sv.Eufemie nám dala zapomenout na nepříjemné probuzení. Městečko taky opravdový skvost. Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6, Obr.7, Obr.8, Obr.9, Obr.10, Obr.11, Obr.12, Obr.13.
Vracíme se k autu. Místo, kde jsme zrovna parkovali, bylo místem nějaké potápěčské základny. Malý domek s prostranstvím, kde byla tekoucí voda s nádrží, molo a přístup do vody pro spouštění lodí. Na prostranství bylo několik turistů na lehátkách a užívali si moře. Tak jsme se rozhodli, že nebudeme nic hledat a zůstaneme zde. Příprava oběda a následné koupání nás zaměstnalo na celé odpoledne. K večeru jsme se ale museli začít starat o to, kde přespíme. Bylo nám jasné, že tady už riskovat pokutu nebudeme. Opouštíme kolem 20. hodiny tedy Rovinj a jedeme se podívat k velkému středisku Villas Rubin, kde je Camp Polari. No jeli jsme tam také proto, že tam měly být ve 22 hodin nějaké autoakrobace, kaskadéři . Náhoda nám ale pomohla a docela jistě jsme přijeli na místo, které přes den určitě bylo zaplněné auty s plážovými turisty a večer úplně prázdné. Bez varovných cedulí a poplatku. Několikrát jsme ho obešli, abychom si byli jistí, že nebudeme porušovat zákazy. Nikde nic a tak zajíždíme k lesíku a parkujeme k přenocování. Obr.1, Místo nocování. Jdeme se ještě projít po areálu kempu a hledáme místo, kde budou autoatrakce, kaskadéři. Kemp byl obrovský a plný. Kaskadéry jsme také našli, ale 100 kun na osobu jsme za vstup nedali. Jo, pokuta za minulou noc to rozhodla za nás. Jdeme tedy spát.
14.8.2007 začínáme ranním koupáním v kempu Polari. Tam ale zůstat nechceme. Obr.1. Vracíme se na naše místo u potápěčů v Rovinji. Dopoledne jsme ale znovu věnovali prohlídce města a začínáme u Františkánského kláštera. Byl ale nepřístupný. Narazili jsme na pěkně zralé fíky přímo na stromě a tak byla super snídaně. Pěkně jsme si prošli Rovinj kolem dokola po pobřeží a staré uličky. Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4. Koupili si pizzu a melouna a kolem poledne se vrátili k autu-základně potápěčů. Pak už následoval oběd a koupání, slunění a flákání. Seznámili jsme se také na tomto místě s polskými manželi. Obr.1. Asi v našem věku. Přijeli do Chorvatska stejným fordem jako my a také jezdí do Itálie. Andřej půjčil Lubošovi surf a učil ho surfovat. No sranda, Lubošovi to vůbec nešlo. Pořád padal do vody. Alenka si povídala s Kristýnou o cestování po Itálii. K večeru jsme ještě navštívili v místní inzerci propagovaný park Chorvatsko v miniatuře. Je to obdoba Itálie v miniatuře, ale v podstatně menším měřítku. Obr.1, Obr.2, Obr.3. Přespali jsme zase na parkovišti u kempu Polari.
Pokračování Dovolená 2007 - Chorvatsko II.část

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.