Dovolená 2007 - Chorvatsko II.část

1. března 2008 v 15:25 | LM |  Cestopisy
15.8.2007 Hned jak jsme se probudili, jedeme do městečka Rovinj na své místo u potápěčů. Polští přátelé tam už byli. No půjčili nám kola a my jsme si projeli pobřeží. Také jsme zase našli fíky a tak jsme trhali i do zásoby. Po obědě probíhalo rybaření, škola surfaření pro Luboše a Alenka si povídala s Kristýnou. Společně jsme strávili krásný slunný den. Moc fajn lidičky. Na noc jsme jeli opět na své noční místečko ke kempu Polari. Kristýna s Andřejem, že přijedou za námi. Čekali jsme na ně dlouho do noci, ale nepřijeli. Jinak noc byla v pohodě.
16.8.2007 Opět jedeme do městečka Rovinj na naše stanoviště u potápěčů. Provedli jsme ranní koupel a když už jsme chtěli odjet, objevili se Kristýna a Andřej. Večír nás nenašli. No tak jsme se rozloučili a pokračovali v naší cestě po Istrii. Naše zastávka byla v Bale.Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6, Obr.7, Obr.8, Obr.9, Obr.10, Obr.11.
Malé, ale nádherné městečko. Našli jsme tam také fíky a byly moc dobré. Jen bylo šílené vedro. Jedeme tedy první možnou odbočkou k moři, k obci Barbariga. Tam hledáme, jak se dostat co nejblíže a náhoda a nebo štěstí nás dovedlo na překrásné místo. Piniový háj s pěkným příjezdem až k vodě.Přístup do moře byl sice kamenitý, ale lidí nebylo moc a tak jsme měli docela soukromí. Taky šly plavky dolů.Byla to úplná idylka. Auto v lese krásně ve stínu, my u moře na sluníčku a nikde nikdo. Moře krásně teplé a co nám tedy chybělo? Nic, a tak jsme se oddávali pohodičce. Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6, Obr.7, Obr.8, Obr.9.
17.8.2007 jsme celý den lenošili u moře v piniovém hájku. Jedli čerstvé fíky, zásoby z domova a užívali si teplého moře a sluníčka. Řeknu vám to byla tedy "NUDA". Celou idylku narušila chorvatská mládež, která přijela na večír do tohoto lesíku si udělat soukromou minitechnoparty. Pařili do rána s reproduktory a zesilovači na plno.
18.8.2007 opouštíme dopoledne po ranním koupání piniový háj a jedeme do Puly. Prohlídka města byla v tom vedru unavující, ale mají tam tolik cca 2 tisíce let starých památek, že ani nevědí co s tím, protože je používají jako sedátka v parku. Prohlédly jsme si Katedrálu Nanebevzetí Panny Marie, náměstí, radnici (zadní stěna je z Dianina chrámu), Augustův chrám, byzantskou baziliku (už jen dochovaná pohřební kaple) Santa Maria Formosa, Zlatou bránu, hrad s pěkným výhledem na město a divadlem, kostel sv.Františka (dřevěná Madona),Archeologické muzeum zvenčí, Herkulovu a Dvojitou bránu a samozřejmě i Koloseum, (postaveno 69-81 n.l., 132,45x105 m a výška 32,45 metrů, 72 oblouků a pojmulo 23 tisíc diváků).Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6, Obr.7, Obr.8, Obr.9, Obr.10, Obr.11, Obr.12, Obr.13, Obr.14, Obr.15, Obr.16, Obr.17, Obr.18, Obr.19, Obr.20. No a tím jsme prohlídku města ukončili. V 15 hodin odjíždíme směrem k nejjižnějšímu cípu Istrie.Vede nás GPS a v městečku Premantura, tedy za městečkem, nás staví závora a vjezd jen se zaplacením do kempu. GPS nemá podrobnější mapy a tak jinou cestu nenašla. Škoda, dál tedy nejedeme. Až doma na Googlu jsme zjistili, že tam jsou ještě jiné přístupové cesty k jižnímu cípu. Tak možná někdy příště. Premantura
Vracíme se zpět a nad městečkem Premantura stavíme s tím, že bychom se také utábořili na noc. Zajeli jsme tedy k takové zátoce a do okraje lesíka. Z cesty jsme tedy vidět nebyli. Krátké koupání, a následoval pokus Luboše o rybolov. No zase nic nechytil. Po setmění jdeme spát. Ve 23:30 hodin bušení na dveře auta. No jistě, zase policajt a slušně nás vyhání do kempu a nebo hotelu. Asi to tam ti policajti pěkně hlídají. Nejprve si říkáme, že přespíme někde v Pule na parkovišti u marketu, ale pak přeci jenom padlo rozhodnutí, vrátit se do piniového lesíku k Barbarice.Tam jsme dorazili v půl druhé. Chorvatská mládež pokračovala v minitechnopárty a tak jsme si dali špunty do uší a šli spát. No jen v podvědomí jsme trochu ze strachu sledovali jejich rozdělaný oheň. To bylo dosti riskantní v tom teplu, suchu a ještě k tomu v piniovém lese.
19.8.2007 jsme celý den strávili v piniovém lesíku u moře na našem idylickém místečku. Domluvili jsme se, že k večeru už vyrazíme zpět na sever. V 17:15 vyjíždíme směr Terst. Naše první zastávka byla u benzínové pumpy, kde jsme brali plyn při příjezdu do Chorvatska. Plníme do vrchovata nádrž a pokračujeme. V Terstu stavíme na promenádě u moře, kde jsme také již byli. Koupání, dolnění vody do kanystru a jedeme dále do Duina na parkoviště k přístavu. Jen jsme netušili, že tam v 22 hodin bude plno a další auta přijížděli. Tak jsme dvakrát objeli parkoviště a čekali na uvolnění jednoho místečka pro nás. V noci kolem 2. hodiny Luboš přeparkoval auto na místo ke zdi a vyprázdnil do kanálu již dosti plnou nádrž chemického WC.
20.8.2007 nás probouzí budík. To bylo nutné proto, že od 9 hodin je parkoviště placené a věděli jsme už z naší předchozí zastávky na tomto místě, že to dost kontrolují. Tak rychle vykoupat (naposledy v moři) a v 9:05 hodin odjíždíme směr Udine. Hned nad Duinem ale GPS cestu nezvládla a vedla nás hroznými zkratkami do kopců, cestou necestou až to bylo podězřelé. Tam v kopcích nás také stihla pěkná bouřka. Průtrž mračna, že nebylo vidět na 10 metrů a do toho i kroupy. Teplota klesla okamžitě na 17 stupňů Celsia. A to byl konec našeho vyhřívání o této dovolené. Pak už cestou byla jen zima a místy deštivo. Ve 12:50 hodin opouštíme Itálii v Coccao Valico. (14,7 stupňů Celsia). Odtud to máme domů ještě 668 km. Krátká zastávka na oběd a ve 13:20 vyrážíme. Rakousko přejíždíme bez zbytečných zastávek, ale mimo dálnice. Na České území vstupujeme ve 20:28 hodin u Dolního Dvořiště. Jeli jsme tedy 7 hodin 335 km. No hrůza, průměrná rychlost vychází pod 50 km/h. Přitom 10 denní dálniční známka v Rakousku stojí jen 7,6 Eura. No příště už jí koupíme.
Domů nám zbývá ještě 330 km. Tak jedeme jen ze zastávkami na doplnění paliva. Až do Dolního Dvořiště jsme jeli na chorvatský plyn.
Do Varnsdorfu jsme dojeli 21.8.2007 v 02 hodin. Konečný stav tachometru 129 876 km. Najeli jsme tedy na této dovolené 2096 km. No a to je letos ze zahraničí vše. Tak zase příští rok.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.