Dovolená 2007- Itálie- Puglia III.část

19. února 2008 v 23:01 | LM |  Cestopisy
Stavíme v Torre Castiglione u moře. Koupání a lenošení až do pozdního odpoledne. Bylo to pěkné místo. Auto jsme měli trochu ve stínu. Okolo lavičky, kde jsme připravili i oběd. No a to nejlepší bylo v tom, že hned vedle byl potok, asi 2 metry široký s nádherně čistou vodou a chladnou vodou. Moře bylo teplé a tak osvěžení a to opravdové schlazení poskytoval potůček. Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6, Obr.7.
Ještě jsme měli možnost plně ocenit vybavení auta, které je letos nově upravené. Zatím jsme v průběhu dovolené nenašli v tomto chybu. Chladnička sice ty vedra nezvládá, ale záchod se plně osvědčil. Modré podélné sedačky jsou rozkládací a tak na noc se složí stolek a rozloží se sedačky v pěkné "letiště".Boční okno se síťkou proti otravnému hmyzu také vynikající. Obr.1, Obr.2.
Přeci jenom se v půl páté odpoledne balíme a jedeme dále.Chtěli bychom se ještě v podvečer podívat do Massafry. Jedeme tedy po SP359 a potom po SP86 a SS7ter na SS7. V 17 hodin je za jízdy venku 37,1 a v autě 34,5 stupňů Celsia. No větráme jak se dá a vedro nás zmáhá. Jo taková klimatizace je tady k nedocenění. Obr.1 Projíždíme kolem Taranta. Toto město v prohlídce vynecháváme a to proto, že jsme se v průvodci dočetli, že je nejhorší co do bezpečnosti. No a po zkušenosti s vloupáním se do našeho auta před několika dny nehodláme riskovat.V Massafře jsme si prošli město. No ale hlavně jsme hledali místo s roklí a jeskyněmi, které byly původně obydlími tamních lidí a měli tam být i jeskynní kostely. Rokli jsme sice našli, ale byla z města nepřístupná. Možná už bylo pozdě k večeru a nebo se tam chodí jen s průvodci. No tak jsme to viděli jen z mostu a z povzdálí. Ve městě jsme prohlédli Duomo a náměstí. Také jsme zašli k hradu, ale opět zavřeno. Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6, Obr.7.
Vracíme se k autu a vyrážíme dále. Tady naše putování po Puglii končí. Teď už se budeme jen vracet na sever.
Tak najíždíme na SS100 a jedeme do Bari a na obchvatu Bari najíždíme na Autostrade Adriatika A14. Tou si to frčíme až nad Gargáno a stavíme na našem důvěrném místě Marina di Petacciato k přenocování.Tam jsme dorazili v 11 hodin v noci. Najeli jsme tedy tento den přes 400 km.
20.6.2007 Stáváme pěkně vyspinkáni do krásného dne a tak setrváváme na tomto pěkném místě celé dopoledne. Po obědě se ale přeci jenom ve 14:30 hodin vydáváme na další cestu. Chceme najet co nejvíce km směrem na sever.Jedeme podél pobřeží většinou po SS16. Stavíme až v Martinsicuro na další koupání a osvěžení. Obr.1, Obr.2. Konečná ten den je ale až v Numaně, kde přespíme na parkovišti u přístavu.Místo nocování
21.6.2007 jsme opustili parkoviště v Numaně v 8 hodin (do té doby bylo přes noc zadarmo). Jedeme kousek podél pláží a stavíme na koupání. Je neuvěřitelné vedro a tak na této pláži setrváváme. Zde si doplňujeme své zásoby krásnými kamínky do akvária.Obr.1 Krátce po poledni ale pláž opouštíme a jedeme jen kousek na kopec do městečka Sirolo. Před obecním úřadem a pod obrovským stromem stavíme auto. Následuje příprava oběda a opravdová siesta ve stínu. Lehátka a trochu spánku v přírodě pod stromem přišly v tom vedru vhod.Obr.1,
Po 15. hodině odjíždíme a chceme si ještě dneska prohlédnout městečko Urbino. Je to ve vnitrozemí a na kopci. Takže nás čeká pěkné stoupání.Jedeme po SS16 do Senigalie a pak už do vnitrozemí různýni nedefinovatelnými cestami přes Corinaldo, Mondavio, Sanť Ipolito, Mosombrone až do Urbina. Zde se narodil Raffaelo Santy a je to univerzitní město plné památek a mladých lidí. Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6, Obr.7, Obr.8, Obr.9, Obr.10, Obr.11, Obr.12, Obr.13, Obr.14, Krátce po 19. hodině, unaveni, ale okouzleni nádherným městě opouštíme Urbino. Náš cíl je stanoven v Lido di Voláno. Chceme přespat na místě, kde jsme už jednou spali a máme to tedy prověřené. Čeká nás ale ještě ujet přibližně 170 km. Jedeme po SP423 na okraj Pesara, kde opět najíždíme na SS16 a až nad Ravennou sjíždíme na SS309 a před Pompozou na SP54, která vede až do Lido di Voláno. Tam přijíždíme ve 23:15 hodin. Zaparkovali jsme a jdeme spát.
22.6.2007 se probouzíme do zamračeného dne. Je sice teplo ale sluníčko nikde. Jdeme se vykoupat (tak naposledy v této dovolené v moři) a pojedeme dále. Dneska to bude až někam k italsko-rakouským hranicím. Ještě jsme na tamní pláži posbírali asi 5 kg škebliček do štěstíčka.Odjíždíme tedy v 10 hodin dopoledne s tím, že se stavíme ještě v Pompoze, kde je osamělý benektinský klášter s 50 metrů vysokou věží. Jedeme po SP54 až do Pompozy. Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5.
Po prohlídce byl ještě oběd Obr.1 a v 15:45 najíždíme opět na SS309 Via Romea, po které jedeme až k Marghere. Tam najíždíme na SS13 přes Treviso, Conegliano, kde sjíždíme na SS51. Jedeme dále Vittorio Veneto a až do Pieve di Cadore, kde najíždíme na SS51bis a potom v Santa Caterina na SS532. U Padola najíždíme na SS52, po které se dostaneme až k San Candido u Dobbiaco(Toblachu). Ale ještě před tím u Ponte Pissandolo parkujeme v lese na malém prostranství, mezi kládami pořezaného dřeva. Je po 23. hodině a jdeme spát. V noci byla pořádná bouřka,padaly kroupy, ale to vnímala jen Alenka. Luboš byl unaven z jízdy a měl špunty v uších. Místo nocování, Obr.1, Obr.2
23.6.2007 se klepeme ráno skoro zimou. Teploměr zde v Alpách ukazuje jen 12 stupňů Celsia. No měníme kraťasy za "dlouhasy" a chystáme se jet dále. Náladu zlepšuje pohled na tu nádheru úžasných hor. Hned za zatáčkou zastavujeme a kocháme se pohledem na krásný vodopád na říčce Pádola. Obr.1, Obr.2. Jsme stále na SS52. Když jsme najeli na SS49, tak jsme se rozhodli, že než opustíme Itálii, zajedeme ještě do Dobbiaco(Toblachu), kde natankujeme plyn (GPL- LPG). No věděli jsme, že tam čerpací stanice na GPL je a tak ten kousek jsme zajeli. Ale smůla. GPL jsme nenatankovali a to proto, že už dva dny čekali na provedení revize. Škoda, mohli jsme Rakousko projet jen na plyn.V 11:55 opouštíme Itálii.
V Rakousku jedeme po silnici č.100 a pak 108 přes Felbertauern tunel (5304m) kde platíme za průjezd 10 Eur. Za tunelem stavíme na svačinu a doplňujeme zásobu vody do kanistru. Je zima a sněží. Projíždíme nádhernou krajinou, ale v autě si topíme a ven se nám nechce. Pak najíždíme na silnici č.161 na Kitzbühel. Tam jedeme proto, že jsme se chtěli podívat na místa kde jsme v roce 2003 lyžovali.Konkrétně jsme byli ubytováni v Kirchbergeru.Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6.
V Kirchbergeru jsme si udělali oběd, pokochali se nádhernou přírodou a zavzpomínali na naše lyžování v roce 2003. Pak už ale jedeme dále silnicí č.161, 178 do Německa a tam po 21,20 a 12 až na hranice s Českem. No a potom si to směřujeme na Horní Planou, kde stavíme a přenocujeme.
24.6.2007 musíme řešit jeden problém. Večír, když jsme přijížděli do Horní Plané, byl podivně slyšet výfuk. Tak ráno při kontrole jsem zjistil, že zadní část výfuku je upadlá a visí silou vůle. Nezbylo nic jiného, než sehnat někde drát a provizorně to opravit, abychom dojeli domů. No ještě asi necelých 300km. Drát jsem našel u zarostlého plotu a tak bylo opraveno za chvilku. Pak se jdeme koupat na Lipenskou přehradu. No ale voda studená, vzduch také a tak to brzo vzdáváme a jedeme domů.
Do Varnsdorfu jsme dorazili odpoledne v 17:07. hodin. Tak skončila červnová dovolená 2007.
Stav tachometru: 123421 km, najeli jsme tedy celkem 4148 km.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.