Dovolená 2007- Itálie-Puglia II.část

12. února 2008 v 18:10 | LM |  Cestopisy
DoTrani Jsme dojeli v podvečer. Auto zaparkovali u menšího marketu na volné parkoviště a podle GPS šli do středu města za památkami.Nejprve jsme došli přes náměstí až ke krásné promenádě u moře.Cestou jsme prohlédli několik menších kostelů.Obr.1,
No našim hlavním cílem však byla Piazza Duomo . GPS spolehlivě naváděla a tak jsme si Duomo prohlédli i za účasti zrovna se konající svatby.Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6.
Prohlídku města jsme ukončili až za tmy. Pak jsme jeli záhadnými uličkami někam za město k moři. Přiznám se, že Ani GPS by takovou cestu nenašla. Dvě auta by se nevyhla a to jsme na cestu skoro neviděli. Tma jako v pytli. Ale kupodivu nás ta cesta dovedla na velice pěkné místo. Tedy alespoň na první pohled v té tmě. Tak tedy zastavuji a po krátké obhlídce, s baterkou toho záhadného místa, jdeme spát.
15.6.2007 Opět nádherný slunný den. Vstáváme kolem 8 hodiny a to už teploměr ukazuje +23 stupňů C. Konečně si prohlížíme to záhadné místo. Plac asi tak 30x 30 metrů v oblouku obehnaný ze všech stran zítkami. Přístup k moři kamennou brankou. V prostředku toho placu stály opuštěné ale docela zachovalé kulaté kamenné domky. Ony domky, které jsme včera viděli posety všude kolem cest.Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4
Po ranní hygieně vyrážíme dále k jihu. Cestou jsme natankovali LPG(GPL). V Molfettě jsme zaparkovali na nábřeží u přístavu. Pár fotek z onoho místa na vyrážíme na prohlídku města. No ale něco jsme zapomněli v autě a tak se vracíme. V tom hrozné zjištění - zabouchnuté klíčky v autě!!!! No naštěstí jsme nechali dva cm otevřené okénko. To skoro pořád necháváme kvůli větrání. V tom vedru by hned v autě bylo +50 stupňů. Stačilo jen někde sehnat drát a klíče, které ležely na sedadle vytáhnout.Pomoc jsme našli u dvou mladých Italů v nějakém skladě stavebního materiálu. Hurá, klíče jsou vytažena a je po starostech. Tak konečně jdeme na tu prohlídku města. Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5 Bylo dosti vedro a tak se loučíme s Molfettou a jedeme za město směrem na jih hledat místo ke koupání. Našli jsme ho dosti rychle. Pěkné parkoviště u moře a přístup k vodě také dost dobrý i když kamenitý. Místo koupání Bylo rozhodnuto asi tak dvě tři hodinky koupání odpočívání a také oběd. Vše se zdálo být úplně v pohodě. Ale jen do té doby, něž jsme se opět vrátili k autu.Otevřu boční dveře zadního prostoru - ŠOK. Všechno převráceno na ruby. Hned bylo jasné, že jsme měli nezvanou návštěvu. Jak vlezli do auta? Hledám a zjišťuji, že na straně dveří u řidiče je otevřené okno. Bylo to jasné, osudnou se stala škvírka na větrání 2 cm pootevřeného okna. Nějakým páčidlem strhli celé okno směrem dolu. Prohledáváme co se ztratilo? No naší novou GPS jsme schovávali zabalenou do hadru na ruce pod sedačku řidiče a ta zmizela. Také malá brašnička na kameru byla pryč. Vše prohrabané do důsledků a rozházené po autě. No hrůza. Asi hledali i peníze. Nezbylo nám nic jiného, než se pokusit spravit okno a smířit se s tím, že i v Itálii se krade a tak musíme být opatrní. Ještě, že jsme většinu cenných věcí, doklady a peníze nosili všude sebou. Ta GPS byla objemnější ( ACER d150) a tak jsme jí schovávali pod sedačku.No ale byl to pro nás ŠOK a celkově to zkazilo náladu na dosti dlouho.
Naše zastávka na tomto místě se opravou a úklidem auta neplánovaně protáhla o další dvě hodiny. Přesto jedeme dále. Cíl je v tomto okamžiku stanoven do Alberobello. Tak zase podle mapy a navigaci opět zajišťuje Alenka. Cesta to byla dlouhá, ale nakonec jsme k cíli dorazili. Jedeme po SS16 kolem Bari, pak po SS100 kolem Casamassina a dále po Via Turi, SS172 až do Alberobella. Je to jedno z nejzajímavějších míst Apulie. Celá čtvrt ze samých kamenných domečku se špičatou střechou - Trulli. Dokonce i kostel byl takto postaven. Tak několik fotografií na ukázku. Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6, Obr.7, Obr.8, Obr.9, Obr.10, Obr.11, Obr.12.
Ve večerních hodinách opouštíme Alberobello a jedeme po SS172 Strade Provinciale dei Trulli na Locorotando a dále po SS172dir na Fasano, kde opět najíždíme na SS16 a jedeme do Torre Canne. To už pěkně za tmy a hledáme si místo na spaní. To nacházíme u přístavního mola. Místo nocování Stálo tam už několik italských obytných aut a tak se zařazujeme mezi ně. Ještě jsme si prohlédli městečko v nočním osvětlení V obchodech bylo otevřeno i po půlnoci a tak si kupujeme pár triček a nějaké maličkosti. Obr.1, Spokojeni a také unaveni jdeme spát. Noc byla klidná a teplá.
16.6.2007 ráno vstáváme krátce před osmou hodinou a zajíždíme kousek na okraj městečka, kde už jsou pláže. Ranní hygiena, koupání v teplém moři a vyrážíme dále k jihu. Naší první zastávkou je městečko Ostuni. Je postavené na kopečku a tak už z dálky je od moře krásně vidět. Samotné městečko je v té staré části celé bílé. No nádhera. Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6, Obr.7, Obr.8, Obr.9, Obr.10, Obr.11, Obr.12, Obr13, Obr.14, Obr.15, Obr.16.
V poledne opouštíme Ostuni a jedeme po SP20, co nejkratší k moři. Je opravdu vedro a tak koupán přijde vhod. V Rosa Marina stavíme a celé odpoledne proležíme u moře. Sice byl přístup kamenitý ale zato jsme měli auto na dohled. Proběhl i oběd v přírodě .Obr.1.
Kolem páté odpolední hodiny už ale opět sedíme v autě a jedeme po SS379. Cíl je stanoven v Brindisi. Prohlídka města, nábřeží,sloupu Colonna Romana,Duomu a jiných památek se protáhla až do nočních hodin. Obr.1, Obr.2, Obr.3. Zdržení také bylo v jednom obchodě, který spravovali asiaté a měli pro nás velice dostupné ceny. Tak Alenka zase kupuje oblečení. Hlednání místa na spaní po tmě bude opět zajímavé. Brindisi opouštíme po SS613 Strada Statale, ale pak najíždíme na SP87 a přibližujeme se k moři. Tma jako v pytli a najít cestu bylo dosti obtížné. Nakonec polní cestou asi po 2 km přijíždíme k moři. Jen auto nějakého rybáře a jinak nikdo. Je před půlnocí a jdeme spát. Místo nocování
17.6.2007 Se opět probouzíme do nádherného sluncem zalitého dne. Hned ráno krásné koupání v moři, kde jsme úplně sami. Po provedení úklidu v autě už plánujeme program na dnešní den. Hlavní zastávkou bude město Lecce.Tam bychom se měli zdržet jelikož je tam těch památek jako poseto. Den bychom měli končit někde u Otranda. Navigátor Alenka si zmapovala cestu a tak vyrážíme. Jedeme po SP87 a pak SP86 na SS613, která nás dovede až do Lecce.
V Lecce parkujeme na Via Achille Costa. Místo parkování Toto město je plné nejrůznějších památek od antických až po baroko. Barokem se ale chlubí nejvíce. Tolik různých orlamentů,soch a sošek na jednom místě se jen tak nevidí. Opravdu nádherný zážitek.Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6, Obr.7, Obr.8, Obr.9, Obr.10, Obr.11, Obr.12, Obr.13, Obr.14, Obr.15, Obr.16, Obr.17, Obr.18, Obr.19. Prohlídku končíme po poledni a jedeme po SP364 Strada Statale Lecce-San Cataldo do San Catalda se vykoupat a připravit oběd. No tam byla pláž plná trávy a smrdělo to tam. Proto jedeme dále k jihu po SP143, SP366 a stavíme až u městečka San Foca. Oběd, koupání a slunění. K večeru přijíždíme po SP366 do Otranta.
Prohlédli jsme si za soumraku městečko Otranto, které leží jen 80km od břehů Albánie. Obr.1, Obr.2, Obr.3, Procházka po nábřeží, rychlá prohlídka katedrály Santa Maria Annunziata a pak už za tmy opět hledáme místo na spaní. To jsme našli jen asi 1 km nad Otrantem na vrcholku u moře. Místo nocování, Obr.1, Obr.2, Obr.3.
18.6.2007 A je tu další nádherně slunný den. Teplota po ránu v 8 hodin + 22 stupňů celsia. Tentokrát jsme na ranní hygienu museli slézt po strmém asi tak 20 metrů vysokém břehu. Byli tam však vyšlapané cestičky a tak to nebyl problém. Po příjemné koupeli se loučíme s Otrantem a jedeme dále na jih až do Léuce Tam nás vede cesta SP 358. No je to nejižnější městečko na podpatku Itálie.
V Capo santa Maria di Léuce jsme si prohlídli maják, kostel a byli účastni další italské svatby.Maják je na více jak 50 metrů vysoké vápencové skále, samotný téměř stejně vysoký a tvoří předěl Jaderským a Jónským mořem. Mys lemují příjemná a malebná letoviska. Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6, Obr.7. Kolem poledne je už neskutečné vedro a tak odjíždíme z mysu. Chtěli jsme se ještě podívat na jeskyně Grotta del Diavolo, které jsou u pobřeží západně od městečka.Mohli jsme je ale vidět jen z povzdálí ze břehu.Moře a pobřeží s těmi různými skalisky je také zajímavé na podívání. Zároveň hledáme místo na koupání a to nacházíme až v Torre San Gregorie asi 10 km od Léuce. Celé odpoledne se válíme mezi kameny na pláži a užíváme si moře. Obr.1, Obr.2.K večeru opět nasedáme do našeho autíčka a ujíždíme do Gallípoli. Jedeme po SP88, později SP215 a pak SP200. Zajímalo ná staré město a hrad. To leží na ostrově a ten je spojen s pevninou mostem. Auto parkujeme na velkém parkovišti u přístavního mola. Místo parkování Pak jsme si prohlédli město. Ostrov jsme obešli kolem dokola a fotili.Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6, Obr.7, Obr.8, Obr.9.
Ještě jsme se zastavili v jednom marketu pro zásoby vody. Před marketem nakoupili na trhu čerstvé ovoce a pak už ujíždíme po SP 108 a stavíme už za tmy v Aspide, kde u moře přespíme. Místo nocování Jen italové řádili do pozdní noci a tak jsme se moc nevyspali. 19.6.2007 Ráno popojíždíme o několik set metru dále, pod strážní věž a jdeme se koupat. Přístup do moře byl skalnatý, ale zato velice čistá voda a romantické místo.Obr.1, Obr.2. Potom pokračujeme dále po SP286 a potom SP340.Ten den je ale od ráno hrozné vedro. Už v 10 hodin je okolo +35 stupňů ve stínu. No a v autě ještě více.
Pokračování: Dovolená 2007- Itálie-Puglia III.část

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.