Dovolení 2007- Itálie-Puglia I.část

27. ledna 2008 v 22:54 | Lubomír Minařík |  Cestopisy
Dovolenou v roce 2007 jsme si opět naplánovali do Itálie. Tentokrát jsme se chtěli podívat na podpatek italské holinky a to na Puglii. Přesněji od Gargána až po Taranto. Většinou podél pobřeží, ale i s vyjížďkami do vnitrozemí. Tak jak jsme už navyklí, vyrážíme začátkem června a to proto, že v tu dobu je v jižní Itálii už dostatečně teplo a mimo hlavní letní sezónu je jak na silnicích, tak ve městech, ale i u moře opravdu méně ruchu.
Tentokráte bylo plánování cesty a i jednotlivých denních tras snadnější především proto, že jsme plně využili naší novou GPS navigaci.Počáteční stav kachometru: 119273km.
8.6.2007 vyjíždíme z Varnsdorfu ve 14:30 hodin směr Mladá Boleslav-Praha-České Budějovice-Dolní Dvořiště. Tam také ještě doplňujeme nádrž LPG a hranice do Rakouska překračujeme ve 22:35 hodin. Tuto cestu jsme dostatečně znali a tak GPS zatím byla jen jako doplněk. Ovšem přes Rakousko a to v nočních hodinách jsme se plně oddali navigaci GPS. Zadání trasy znělo "Cíl Gmunden" - nejkratší - mimo placené silnice. No to byl pech. Hned za hranicemi jsme sjeli z hlaví silnice č.310 a různými zkratkami jeli na jihozápad, až jsme někde najeli na silnici č.126. Ta nás dovedla až do Linzu. Ten jsme díky GPS projeli bez problémů a silnicí č.1 jsme dojeli do Welsu a Lambachu. Pak už silnicí č.144 až do Gmundenu. Tam jsme dojeli 9.6. krátce před 2.hodinou. Přes GPS jsme si našli parkoviště a přespali v autě. Místo nocování
9.6.2007 Probuzení ráno bylo do slunného dne. Opouštíme parkoviště a sjíždíme k jezeru Traunsee, kde probíhá ranní hygiena, koupání a snídaně. Pak už pokračujeme dále na jih po silnici č.145 na Bad Ischl, Bad Giosern. U jezera Hallstätterr See najíždíme na silnici č.166, po které jedeme až do Hüttau, kde najíždíme na silnici č.99. Ta nás dovedla až k městečku Spittal an der Drau a najíždíme na silnici č.100, která nás dovedla až do Oberdrauburgu. Poté najíždíme na č.110 a ta nás vede už na hranice s Itálií. Projeli jsme tedy Alpami a to několika horskými průsmyky Kitschberg-pass (1749m.n.m.), Katschberg-pass (1657 m.n.m.), Plöckenpass (1360 m.n.m.)
Hranice přejíždíme v 17:05 hodin na Plöckenpassu. Krátká zastávka a pokračujeme po SS52bis až do Tolmeza a dále SS13 do Udine,Varmo a dále na Caorle. Tam jsme dojeli k večeru krátce před 18. hodinou. Proběhlo první koupání v moři a hledání místa na spaní někde směrem k Benátkám. Nakonec jsme za tmy našli malé parkoviště v Ca'Noghera u kostela na Via Paliaga v blízkosti letiště Marco Polo u Benátek. Místo nocování 9.6.2007,obr.1,obr.2,obr.3,obr.4,obr.5
10.6.2007 Den začal velice slibně. Nebe bez mráčků a nás čekala prohlídka Benátek. U kostela tekla pitná voda a tak jsme provedli krátkou ranní hygienu a vyrazili k Benátkám. Auto jsme nechali na Via San Giuliano in Mestre, v řadě, kde už stálo několik zaparkovaných obytných aut. Pěšky se přesunuli, dosti nebezpečně, po hlavní silnici k nejbližší autobusové zastávce. Sehnali si lístky a prvním busem jeli do Benátek.Místo parkování před Benátkami Celý den jsme prochodili v Benátkách. No i když jsme tam už byli před dvěma roky, tak jsme jim věnovali celý den. Tenkráte jsme je navštívili v podvečer a na prohlídku bylo málo času. Moc se nám tam líbilo a tak jen několik fotek. obr.1,obr.2,obr.3,obr.4,obr.5,obr.6,obr.7,obr.8,obr.9,obr.10
K autu jsme se vrátili v 18:30 hod. Bylo na svém místě a v pořádku. Do GPS zadáváme cíl Lido di Volano a vyrážíme po nám už známé SS309. Do určeného místa jsme dorazili kolem půl osmé a hledali místo na spaní. Bylo tam velké parkoviště (skoro prázdné), ale s výstražnými tabulemi "Non camping". Přesto na parkovišti byla obytná auta s italskými SPZ a bylo zjevné, že se tam chystají nocovat. Pro nás to bylo velká otázka, zda se přidat a riskovat pokutu. No rukama a jak se dalo jsme se s jedním Italem dali do rozhovoru a ten nám vysvětlil, že nekempuje, ale jen parkuje. Prý pokud si nerozloží kempové náčiní kolem auta, tak nekempuje, ale parkuje. Bylo rozhodnuto. Přespali jsme na tomto parkovišti v pohodě s ostatními. Samozřemostí bylo i večerní koupání v moři. Jen voda nic moc čistá. Místo nocování 10.6.2007
11.6.2007 Ranní koupání v moři a po ovocné snídani vyrážíme. GPS dostala jako cíl San Marino. Cestou se stavujeme pod Ravennou ve městečku Classe a navštěvujeme Basiliku Sant' Apollinare in Classe. obr.1,obr.2
K San Marinu jsme dorazili ve 13 hodin a lanovkou vyjeli na hrad - sídlo vlády a panovníka. obr.1,obr.,2obr.3, obr.4,obr.5,obr.6. San Marino také moc pěkné, návštěvu jsme ukončili v 17 hodin a pokračovali dále k jihu. V plánu bylo dojet co možná nejdále.
Ten den končíme na malém parkovišti v Sirolu. V nočních hodinách bez poplatků (23 - 08 hod.). Místo nocování Jen jsme museli ještě provést generální očistu ledničky a jdeme spát. Noc byla klidná a dosti teplá. No asi nám chybělo večerní koupání.
12.6.2007 Opouštíme v 8:15 hod. parkoviště a popojíždíme blíže ke středu městečka Sirolo. No také proto, že mimo parkoviště je parkování volné a zadarmo. Prohlídka náměstí a hlavně kostela. obr.1,obr.2.Pak sjíždíme jen z kopce k moři k městečku Numana, kde provádíme ranní (no spíše dopolední) koupel v moři. Do GPS je zadán cíl Loreto a tak vyrážíme dále. Prohlídka Loreta 11 - 12:55 hod.
Nebe bez mráčků a je krásně teplo. No v kapli bylo ale příjemně. Prohlídka zdarma a byla moc pěkná. Stojí to za to se zastavit. Také vyhlídka do okolí a k moři - úžasná obr.1, obr.2, obr.3, obr.4, Ve 12:55 odjíždíme a vede nás GPS nejkratší cestou zpět k moři. Chceme jet po SS16 podél moře zase co nejdále k jihu. Tento den cestu končíme v Marina di Petacciato . Našli jsme krásné místo přímo u moře za lesíkem. místo nocování V dálce nad mořem se v oblacích chystá na bouřku, ale ta k nám nedorazila. Večerní koupání v příjemné vodě a jdeme spát. Noc byla klidná a dobře jsme se vyspali.
13.6.2007 Se probouzíme za zvučného pění ptáků a šumění moře. Když jsme včera přijeli do Marina di Petacciato a hledali místo na spaní, tak jsme nejdříve byli na velkém parkovišti, kde byla další obytná auta, Italové a také Francouz. To se nám však nelíbilo a tak po krátkém hledání jsme si našli toto krásné, nikým neokupované místo. Byli jsme tu úplně sami. Proto jsme se rozhodli, že nebudeme nikam pospíchat. Koupání, opalování a hledání pokladů moře na opuštěné pláži bylo naší dopolední zábavou. Na Gargáno nám ještě zbývá asi 60 km.A tak kolem půl jedenácté odjíždíme a GPS navigujeme na Vieste. Cestou se stavujeme u moře na vykoupání v Tore Mileto a dále u jezera Lago di Varano. Toto jezero objíždíme po hrázi, kde zleva máme moře a zprava jezero.Tam také provádím drobnou údržbu auta. Jelikož začal vrzat čep závěsu předního kola. Stačilo jen stříknout jehlou pod prachovku olej.Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4,
Projíždíme městečky Rodi Garganico a San Menaio. Kolem půl druhé odpoledne stavíme u cesty ve stínu stromů na přípravu oběda. Teplota kolem 35 stupňů ve stínu. Po obědě pokračujeme dále do Peschici, kde stavíme jen krátce a hurá dále. Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4,
Celé pobřeží je lemováno strážnými věžemi na vyvýšeninách členité krajiny. Jsou zdě nádherné rozhledy do dálek.
Stále stavíme a obdivujeme tu nádheru. Nakonec ještě prohledáváme pobřeží u moře a koupeme se na skalnatém útesu.Obr.1, Obr.2,Obr.3,Obr.4, Obr.5,Obr.6, Obr.7, Obr.8
V podvečer jsme dorazili do Vieste. Následovala prohlídka města a jak jsme záhy zjistili, ve městě ten večer byly duchovní slavnosti. To jsme si nenechali ujít. Průvod byl moc zajímavý. Také jsme se podívali do muzea škeblí. Obr.1, Obr.2,Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6, Obr.7,
Prohlídku Vieste jsme zakončili pozdě v noci. Byl i ohňostroj a potom jsme zajeli jen na konec pláží a ulehli ke spánku. Noc byla hrozně teplá a vzhledem k tomu, že jsme byli dosti blízko obydlí, nemohli jsme moc větrat auto. No a to ještě kolem jedné hodiny noční byl druhý ohňostroj a asi tak ve dvě hodiny se vedle nás postavil autem nějaký hrozně vášnivý Ital a asi tak hodinu hlasitě telefonoval. Bylo to jako by "Gabo Zelenaj" komentoval hokejové utkání v italštině. No prostě noc Hrůza. Místo nocování
14.6.2007 Ráno jsme okamžitě skočili do moře. Po teplé noci to bylo krásné osvěžení. Pak jsme si prohlédli asi 3 km pláže. Je to jedna z nejznámějších na poloostrově Gargáno. No pěkné, ale nic pro nás. Teď byly sice prázdné, ale podle lehátek a slunečníků tu musí být v sezóně hlava na hlavě. Obr.1, Obr.2,
Opouštíme pláže a jedeme dále podél pobřeží na jih. Projíždíme nejkrásnějšími místy Gargána. Ale našim hlavním cílem je prohlédnout si městečko Monte S' Angelo, které je 835 m.n.m. a od moře vzdálené asi tak 5 km vzdušnou čarou. No to bylo stoupání! Samá serpentýna. Svahy kopců jsou zdobeny kamenými zídkami, jedna vedle druhé a všude samé olivovníky. Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6,Městečko Monte S' Angelo bylo vybudováno na kopci pod hradem. Starý hrad je přístupný a jsou z něj krásné výhledy do okolí. Jak na moře, tak do hor. Nejzajímavější je ovšem kostel, který je má podzemní část s překrásným oltářem. Jen je škoda, že se tam nesmí fotit a natáčet.Bylo to moc pěkné.Obr.1, Obr.2, Obr.3, Obr.4, Obr.5, Obr.6
Prohlídku města jsme ukončili po poledni a pokračovali dále v naší cestě za poznáním. Opět jsme krásnými serpentýnami sjížděli k moři. Do GPS byl zadán cíl Castel Del Monte. Cestou tam jsme se ve stínů stromů naobědvali. Pak už následovala prohlídka Hradu. Ten byl postaven ve 13. století svatým římským císařem Frederikem II.Je to dominantní stavba na pahorku, ze kterého je vidět do širokého okolí. Jinak v samotném hradu nic moc.
Po prohlídce už opět v autě a jedeme po SP234 a později SP238 na Corato a Trani.No zase k moři. GPS nás vedla spolehlivě. Po cestě jsme sledovali mnoho zajímavých domečků.Odr.1 Tato malá stavení jsme vídali už velice často. No ještě se k nim jednou vrátíme. Do Trani jsme dojeli v podvečer.
Pokračování : Dovolená 2007-Itálie-Puglia II.část

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.