Dovolená 2005 - Itálie - Palinuro a jeho okolí

18. září 2007 v 18:26 |  Cestopisy
6. den jsme se zabydleli v karavanu a odpoledne odpočívali na pláži kempu Pineta
Karavan měl předstan s dřevěnou podlážkou, kde byly stůl, židle, lednička, vařič a docela dobré nádobí na vaření. Sociální zabezpečení také velice dobré s teplou vodou ve sprchách v ceně pobytu.
Pláž pěkně široká a písčitá, neveřejná a jen pro kemp. Bylo možno si i zapůjčit šlapadlo nebo loď. Také z pláže organizovali společné výlety lodí za úplatu do okolí. A bylo na co koukat, už z pláže byl pěkný pohled na strmé břehy a skalnaté útesy.
7. den jsme dopoledne proleželi opět na pláži a odpoledne jsme si pronajali šlapadlo a vyrazili na obhlídků břehů. Podle plánku jsme měli při obeplutí pobřeží narazit na několik jeskyní a jim podobných útvarů.
Šlapali jsme perně několik hodin, ale stálo to za to. Moře nádherně modré a samotné jeskyně zajímavé. Tak jen několik obrázků z barev, které jeskyně ukrývaly.Jeskyně a šlapadlo, Jeskyně I., Jeskyně II., Jeskyně III., Modré moře, Jeskyně IV., Okno, Okno I., Skály a moře.
K večeru jsme se zajeli podívat do městečka Palinuro a u majáku jsme si počkali na západ slunce. Městečko je malé, ale pěkně upravené ve svahu nad mořem. Moderní kostel zajímavého tvaru byl také pěkný. Ještě za tmy jsme zašli i do přístavu.Palinuro I., Západ slunce Palinuro, U majáku, Svatý.
8. den jsme se vydali na výlet a našim prvním zastavením měly být Pompeje. Vyjeli jsme brzo ráno čekalo nás přibližně 130 km cesty směrem k Neapoli. V Salernu jsme se rozhodli, že na Neapol nepojedeme po placené dálnici a to nám bylo osudné. Ve spleti odboček a křižovatek v navazujících na sebe městech jsme nemohli ty Pompeje vůbec najít. Když už jsme náhodou narazili na ukazatel směru Pompeje, a vydali se tím směrem, tak na další křižovatce ukazatel nikde a tak jsme jen bloudili. Najednou jsme se ocitli pod Vesuvem a tak jsme Pompeje vzdali a vyjeli na horní parkoviště na Vesuv. Jenže to už bylo skoro poledne. Vyběhli jsme tedy na Vesuv a z toho vrcholu si prohlédli, kdeže jsou ty Pompeje.
Ve spleti turistů jsme vyšplhali na vrchol a pořídili několik fotek.Na Vesuvu, Na Vesuvu I., Na Vesuvu II., Na Vesuvu III..Vesuv IV.
Když jsme se vrátili zpět na parkoviště k autu, tak jsme zahlédli autobus s českou SPZ a tak jsme dali řeč s řidičem. Ptali jsme se, jak se dostaneme na Pompeje a on nám poradil, ať najedeme na dálnici směrem na Salerno. V tomto úseku bez placení a na prvním sjezdu sjedeme. Bude to prý i označené. Hned po sjezdu budeme na parkovišti před vstupem do Pompejí. No hurá, tak jsme je konečně našli.
Procházeli jsme uličkami v Pompejích a fotili a fotili.Pompeje II., Pompeje III., Pompeje IV., Pompeje a Vesuv, Pompeje V.
Prohlídku jsme končili, když už zavírali. No a to nás ještě čekala cesta zpět do Palinura. Tam jsme dorazili kolem půlnoci. Byli jsme unavení a tak rychle spát.
9. den jsme dali odpočinek na pláži a celé dopoledne se smažili na sluníčku. Koupání v moři bylo super, ale přeci jen jsme se pozdě odpoledne rozhodli navštívit jedno městečko v nedalekém okolí. Pěkné městečko Camerota je rozděleno na dve části. Samotná Camerota, staré město je na kopci asi 6 km od moře. Krásné uličky a mnoho pěkných rozhledů do okolí. Na pobřeží leží druhá část a to Marina di Camerota. Nádherné přístavní město. Tam jsme byli až do pozdní noci a do kempu se vrátili až k půlnoci.
10. den jsme se opět vydali na výlet a to do Neapole. Naplánovali jsme si prohlídku historického centra a pak se vracet zpět po Amalfském pobřeží s prohlídkou Positana. Cestu do Neapole už celkem známe a tak nebyl problém se tam dostat. Jen jsme jeli co možná nejvíce po dálnici. Ono totiž se v té oblasti někam dobře a včas dostat, je lepší jet po dálnici. Jinak jsou silnice pořád plné aut a skůtrů. No, přiznáme se, že z Neapole jsme moc nadšení nebyli. Ne že by tam nebylo na co koukat, ale ten provoz, všude auta motorky a skůtry. Žádné pěší zóny a nebo když už byly, tak to nikdo stejně nedodržoval a jezdili i tam a také v jednosměrkách v protisměru. No prostě chaos a pro cizince něco neuvěřitelného. Přesto jsme si město prošli a taky fotili. Castel Nuovo, Castel Nuovo I., Piazza del Plebiscito, Palazo Reale, Galeria Umberto, Kašna a sprejaři, Piaza Gesu Nuovo, Staré město.
Už v různých cestopisech o Itálii jsme se dočetli, že jedním s nejkrásnějších míst je Amálfské pobřeží s překrásnými městečky. Můžeme to jen potvrdit. Překrásná projíždka autem po klikatých a uzoučkých cestách s nádhernými výhledy na moře, hory a pobřeží. Stále jsme zastavolali a vychutnávali si ty úžasné pohledy. Naší hlavní zastávkou bylo však Positáno. Jedno z nejhezčích měst v této oblasti.Opravdu nádherné.Positáno, Amálfské pobřeží, Positáno I., Positáno II., Positáno III., Positáno IV., Positáno pláž, Positáno - svatba, Positáno ulička, Positáno obchůdek, Positáno kostel.
11. den jsme plně využili k odpočinku před odjezdem zpět domů. Celý den jsme se opalovali, Luboš klasicky na člunu a Alenka na písku pod slunečníkem. No a taky koupání v moři bylo. Pobyt v kempu Pineta nám však tímto odpočinkovým dnem končí. Tak ještě poslední příravy na cestu a ráno vyrážíme.
12.den tedy odjíždíme zpět domů. Krátce po 8 hodině opouštíme kemp a najíždíme na starou známou cestu směr Salerno. Ještě mnohokrát stavíme a loučíme se pohledy s krajinou, která nás tolik oslovila. V průběhu pobytu v této části Itálie jsme jeli pětkrát kolem a až po šestém průjezdu navštěvujeme Paestum. Z nedostatku času jsme jen tak kousek nakoukli a fotili. Paestum, Paestum I., Paestum II., Paestum III., Paestum IV., Paestum V., Paestum VI., Paestum VII., Paestum VIII., Paestum IX.
No a po prohlídce už jedeme směrem na sever. Cestu jsme si rozdělili na dva dny a tedy i dvě části. První část má cíl u jezera Lago di Garde. Trasa domů I. Většinou jedeme po dálnicích a tak těch zhruba 900 km se dalo zvládnout.
Cestou jsme plánovali jen jednu větší zastávku a to ve Florencii. Tam jsme dorazili před devatenástou hodinou a odjížděli po zádadu slunce, po jednadvacáte hodině.Tak jen několik fotek: Florencie - David, Florencie - Neptun, Florencie II., Florencie III., Florencie IV., Florencie V.
K jezeru Lago di Garde jsme dorazili krátce po půlnoci. Našli si místečko na spaní a ulehli vedle auta pod širákem.
13. den jsme se probudili do chladného rána. No přeci jenom na jihu u moře bylo tepleji. Vstávali jsme kolem půl sedmé a hned zajeli k vodě na ranní hygienu. Pak jsme pomalu a s několika zastávkami projeli kolem jezera až na jeho nejsevernější část. No a pak už jen do kopců směrem k Bruneru.Tak ještě fotka od jezera: Lago di Garde I., Lago di Garde II..
Na tento den jsme měli taky pořádnou trasu. Přes 900 km to bylo až domů do Varnsdorfu. Jen s několika krátkými zastávkami jsme do cíle dorazili krátce po 17. hodině.Trasa domů II. Tak nám dovolená skončila na nezbývá nic jiného, něž se těšit na další.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.