Dovolená 2005 - Itálie - Cesta do Palinura

17. března 2007 v 17:26 | Lubomír |  Cestopisy
7.června 2005 jsme vyjeli v 10,30 hodin na vytouženou dovolenou do Itálie.
Počáteční stav tachometru : T/136355
Jeli jsme autem Škoda Forman s tím, že po cestě v autě budeme několikrát spát. Jinak jsme měli také zajištěné přespání na trase v různých kempech v karavanech. To jsme si zajistili přes internet u CK Italkontakt.cz. Přes tuto cestovku jsme si koupili i týdenní pobyt v karavanu v kempu Pineta v Palinuru, což byl náš cíl cesty.
1. den. Z Varnsdorfu jsme jeli přes Českou Lípu a Mladou Boleslav do Prahy, kde jsme měli krátkou zastávku v Sony centru. To proto, že jsme potřebovali ještě dokoupit autonabíječku na kameru.
Pak jsme již pokračovali po dálnici přes Plzeň na Rozvadov, kde jsme přejeli do Neměcka. No a následovalo nudné cestování po německých dálnicích, přes Mnichov a dále silnicí č.318 jsme dojeli až k rakouským hranicím. Projížděli jsme kolem jezera Achensse a blížili se k Alpám.
Hranice s Rakouskem přejíždíme v Achenpassu. První den cesty jsme dojeli až za Innsbruck, kde jsme přenocovali v autě na parkovišti pod Evropským mostem nad Innsbruckem. Máme za sebou něco málo přes 700 kilometrů a jdeme krátce před půlnocí spát. Ráno nás probudila pěkná zima a také už byl provoz na silnicích.
T/137101
2. den. V 6,05 hodin vyjíždíme směrem na Brener, kde přejedeme rakousko-italské hranice. Jedeme po silnici č.182 a projíždíme několika pěknými rakouskými městečky Matrei, Steinach, Gries. Cestou nám poletuje sníh.
V Itálii jedeme po SS12 a před Brixenem odbočujeme na SS49, nebo také E66 směr Brunico.
Cestou se zastavujeme v Terentu, kde je pěkný výhled do okolí a také to je jedno z mnoha lyžařských středisek v Alpách.
Pak už přijíždíme do Brunica, kde se zastavujeme na prohlídku města a hradu. Ten ale nebyl, mimo nádvoří, přístupný. No i tak celkově městečko bylo zajímavé. Také jsme si potřebovali protáhnout tělo.
Jedeme dál a v Dobbiacu odbočujeme na SS51 směr Cortina d´Ampezzo. Projíždíme překrásnou přírodou a velehory Alpy nám ukazují svojí krásu. Je to úžasné.
V Cortině ještě zastavujeme u olympijského skokanského můstku z padesátých let 20. stol. Odkaz : Můstek
Pokračujeme dále po SS51 a jedeme kolem jezera Lago di S.Corce. Pořád je dosti zima a tak máme obavy, zda se vůbec na této dovolené ohřejeme. Asi to jsou už poslední záběry na Alpy.
Teď už budeme sjíždět do rovinaté části Itálie. V 17,00 hodin jsme přijeli do kempu Serenissima v Oreagu poblíž Benátek, kde jsme měli zajištěno ubytování v karavanu. Tento den jsme najeli 629 km a byla to parádní jízda se spoustou pěkných zážitků. T/137730
Kemp obrázek: Serenissima karavan Po obsazení objednaného karavanu jsme vyjeli autobusem do Benátek. Cesta stála 1 Euro a trvala asi 20 minut. V plánu jsme měli prohlídnout si Benátky. Tam jsme si koupili lístky na lodní autobus a hledali tu správnou loď, tedy vaporeto po Benátkách. Chtěli jsme proplout Grand kanálem do stanice Palazzo Ducale na Molo San Marco. Jenže, když se s námi vaporeto odrazil od břehu a zamířil si to úplně jiným směrem, tak nám bylo jasné, že Grand kanál už ve dne neuvidíme. Tedy Alenka tvrdila, že ho už dneska neuvidíme vůbec.
No jeli jsme tedy na Molo San Marco, ale ne kanálem, ale volným mořem. Nakonec to bylo také pěkné a viděli jsme zase jiné památky.
V půl deváté večer jsme dorazili na Piazza S.Marco
Prohlédli jsme si náměstí s Dóžecím palácem a Basilicou di San Marco, několik uliček v okolí a byla náhle tma. Noční osvětlení v těch malých uličkách bylo nádherné a to jsme ještě stihli projet posledním vaporetem Grand kanálem a vidět vše v překrásném osvětlení. Jízda načerno!
Asi tak v 01,00 hodin jsme dorazili do kempu a ihned zalehli k spánku.
3. den. Ráno jsme vstali v 08,00 hod. Předali karavan a vyjeli na SS309 nebo také E55 a směřovali k Raveně.Cestou jsme počítali s několika zastávkami a první byla v městečku Chióggia, což jsou trochu jako malé Benátky. Tak pár fotek na ukázku: Chióggia kanál Chióggia kanál II. Chióggia kanál III. Chióggia kanál IV. Chióggia trhy Chióggia rybí trh
Další naší zastávkou byla Ravena. Tam jsme dorazili kolem 13. hodiny a vydali se na prohlídku města. Chtěli jsme vidět Basiliku di S.Apollinare Nuovo, náměstí a Basilicu di S.Vitale z 1. poloviny 6.století.
Jen u Basiliky di S.Apollinare Nuovo jsme měli smůlu, jelikož bylo zavřeno. Ostatní památky opravdu velice pěkné. V Basilice di S.Vitale je mozaiková výzdoba. No s Ravenou se loučíme v 15 hodin a jedeme dál podél pobřeží na jih. Silnice SS16 nebo také E55.
Před Rimini se zastavujeme na prohlídku zábavného parku Itália in miniatura. Je to těsně před Rimini v městečku Viserba di Rimini. Jedná se o zábavný park, kde jsou všechny významné památky Itálie postaveni v miniatuře a ve věrohodné kopii. Procházíte celou Itálii kolem dokola a prohlížíte si jednotlivé památky jako na dlani. Ukázka : Itálie v miniatuře Itálie v miniatuře II Piazza S.Marco v miniatuře Projeli jsme si také znovu Grand kanálem v Benátkách a to za denního světla .Ukázka: Grand kanál v miniatuře S.Maria della Salute v miniatuře Canal Grande Vstupenka celodenní stála 16 Eur a v celém areálu je spousta atrakcí pro děti a stánků s občerstvením a suvenýry a pod.
My jsme však museli jet dále a to stále na jih až do Senigálie, kde jsme měli objednané ubytování v kempu Green. Opět to bylo v karavanu s velkou předsíní. No pro nás až moc velké na to jedno přespání. T/138000
4. den jsme se vydali napříč Itálií, z pobřeží východního na západní.
Směr Řím.
Vyjíždíme v 8,00 hodin a plánujeme jen jednu zastávku za památkami a to ve městě Ascoli Piceno.To znamená jet ještě po SS16 na jih až za městečko S.Benedento a pak najet na SS4, která nás navede až před Řím. Cestou míjíme Loreto. Městečko Ascoli Piceno je ve vnitrozemí. Je ale moc pěkné. Prohlídka stojí za to.Obrázek: Ascoli Piceno Palazzo dei Capitani del Popolo Chiesa di S.Francesco
Ve 13,00 hodin odjíždíme z Ascoli Picena a projíždíme vnitozemím Itálie, které je pěkně hornaté a tak to byla docela příjemná cesta se spoustou pěkných výhledů na hory a údolí i malá městečka v nich. Krátce před 16tou hodinou přijíždíme do kempu jménem Tiber, kde jsme opět měli zajištěné přespání v karavanu. Obrázek: Řím - kemp Tiber kemp Tiber
Rychle jsme se ubytovali a pak jeli autobusem, který zajišťoval kemp v ceně ubytování, ke stanici metra. Metrem jsme jeli do středu Říma na prohlídku, kterou jsme začali Vatikánem. Tak pár obrázků: Piazza S.Pietro Vatikán - v Basilice di S.Pietro Castelo S.Angelo Vatikán Basilica di S.Pietro Fontana di Trevi
Prohlídku Říma jsme ukončili na Náměstí lidu - Piazza del Popolo a pak už vyhledali stanici metra. Ve 22 hodin jedeme směr kemp. Na končné metra jsme ale museli počkat na autobus z kempu, který na poslední pravidelné lince nás odvezl do kempu. Pěkně jsme se vyspali a vydali se na další cestu. T/138300
5. den nás čekala nejnáročnějsí trasa a to proto, že jsme se museli vymotat z Říma a také projet Neapolí a Salernem. Z kempu Tiber jsme vyjeli po deváté hodině a zhruba v 11 hodin jsme se vymotali z Říma a našli tu správnou cestu SS148 směr Latina, Terracina, Gaeta, Neapol a Salerno. K Salernu jsme dojeli kolem půl páté odpoledne. Pak už jsme za Salernem najeli na SS18 a přes Agropoli ujížděli k Palinuru. Obrázek: Salerno a nákladní přístav Záliv u Salerna
Do Palinura jsme dorazili před 19. hodinou. Samotný kemp Pineta je situovaný při silnici S562 směr z Palinura na Marina di Camerota. Je přímo u moře v piniovém lesíku s vlastní pláží. Jednotlivé karavany jsou od sebe odděleny živým plotem, což umožňuje trochu soukromí. Kemp je plně vybaven a to i restaurací, prodejnou i barem a prostorem pro diskotéku pod otevřeným nebem. Ubytování bylo pěkné a také nebylo ani drahé. Vše nám zajistila CK Italkontakt.cz
T/138692
Tak a teď nás čekalo pěkných sedm dní pobytu s různými výlety do okolí. No o tom už je další článek : Dovolená 2005 - Itálie - Palinuro a jeho okolí.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.