Dovolená 2006 - Cesta na Sicílii

13. července 2006 v 22:20 | Lubomír |  Cestopisy
Červnovou dovolenou v roce 2006 jsme si naplánovali od 14.června do 2.července s tím, že podnikneme cestu autem okolo Sicílie. Připravili jsme si proto našeho Fordíka tak, aby se v něm dalo dobře spát, ale i vařit a prostě dobře vegetit.Luboš vyrobil rozkládací lavice v dvoulůžkové lože, nechyběl vařič a ani chemický záchod.
Celá cesta byla naplánována na 19 dní s tím, že každý den budeme někde jinde a že objedeme ostrov Sicílii po pobřeží kolem dokola.
Jelikož jsme na dovolených docela skromní co se týče jídla, vzali jsme si většinu zásob z domova. Konzervy, pytlíkové polévky, ale i salám, sýry a pod. Dobře k tomu posloužila cestovní lednička s připojením na autobaterii. Stav tachometru na začátku cesty:
T = 75212

1.den - 14.6.2006 Odjezd z Varnsdorfu se oproti plánu, vyjet ve 13.hodin, trochu opozdil. Vyrážíne ve 13,35 s dobrou náladou, směr Cheb, přes Ústí nad Labem . Trasa Trasu jsme trochu pozměnili z důvodů načerpání levného LPG v Ústí n/L. 12,70 Kč/l (ve Varnsdorfu je stále 15,90 )
Cesta po německých dálnicích byla dosti nudná a zdála se být nekonečná. Přespali jsme na konci denní trasy v Lindau v Německu, kam jsme dorazili po půlnoci. Místo nocování Bylo to na okraji městečka, na cestě k nějakým fabrikám. Byl tam odstavený kamión a řidič tam už spal. Tak jsme se přidali. No kamion brzo ráno odjel a tak jsme se probudili osamoceni. Museli jsme si najít nějaké vhodnější místo na provedení ranní hygieny. To se nám naskytlo u kontejnerů na tříděný odpad, kde území ovládali potkani a krysy. Pak následovala krátká prohlídka městečka a břehů jezera Bodensee. T = 75929
2.den - 15.6.2006 Odjíždíme z Lindau v 8,00 hodin a těšímě se na průjezd Alpami. Trasa Přejíždíme hranice do Rakouska směr Bregenz. První zastávka je v Lichtenštejnsku v hlavním městě Vaduzu. Zaparkovali jsme na parkovišti nad sídlem vladaře. Je to spíše hrad než zámek, který je pro veřejnost nepřístupný a byl zrovna v rekonstrukci.
Pokračujeme po silnici č.13 směrem na Chur a dále silnicí č.3 na Tefencastel a Mulegns.Krásnými serpentínami stoupáme k Julienpassu, kterým přejedeme vrcholky Alp ve výšce 2284 m.n.m.
Na nejvyšším místě průjezdem Julianpassem jsme se zastavili, trochu se prošli a snědli řízky z domova.
A jedeme dál.
Na italském území již silnicí SS37 a dále SS36 k jezeru Lago di Como. No a podél jezera po SS340 do města Como. Tam jsme najeli na dálnici a uháněli si to k Milánu, ( bez poplatků).
Miláno jsme jen projeli a stavěli jen na benzínce načerpat GPL (naše LPG). A pokračovali jsme po SS35 na město Pavia. Měli jsme velkou snahu se podívat do Certosa di Pavia, kde je pěkný klášter, ale byl už zavřený a tak jsme mohli okukovat jen okolí.
Protože nebyla prohlídka kláštera a bylo ještě brzo jít spát, tak jsme jeli dále. Dojeli jsme za soumraku k městu Voghera a našli si místo na spaní v polích. Místo nocování Byla to samota a tak tam byl klid.T = 76339
3. den 16.6.2006 vyrážíme v 8,10 hod. a už se těšíme na moře. Trasa dne: Trasa Jedeme po SS35 do Tortona, dále Serravelle a v Buselle najíždíme na SS226 směr na Bargagli. Za Cicagnou odbočujeme z hlavní a serpentinami přejíždíme hřeben přes Coreglia Ligure. Potom už sjíždíme k Rapallu, kde se střetáváme s mořem. Najíždíme na SS1 po které jedeme až do Pizzy.
Cestou se zastavujeme na několika pěkných místech v horách. Kdy jsme sjeli z hlavní a šplhali serpentinami do kopců. Ale stálo to za to. Byly to nádhermé vyhlídky a vždy tam byla zajímavá stavba či kostel. (obr.vpravo - kostel na hřebeni Coreglia Ligure)
(obr.vlevo - setkání s mořem nad Rapallem)
V Sarzanu opět odbočujeme z SS1 do hor k vesnici Fosdinovo.Podle průvodce tam máme najít velmi zajímavé starobylé město a nádherný výhled do okolí. No stálo to za to.
Vzhledem k změně trasy jedeme dále přes města Carrara a Massa. Do Pisi jsme dorazili v 19,50 hod. a našli si parkoviště v centru města u nádraží.Od 20 hodin bylo zadarmo. Místo nocování Vyrážíme na prohlídku Dómo a následně na noční slavnosti, které se v Pizze pořádají v tento den každý rok. T = 76843
4. den - 17.6.2006 jsme vstávali těsně po osmé hodině. Spali jsme na onom parkovišti u nádraží, které bylo zadarmo i přes So a Ne. Bylo to asi 500 m od Dómu. Tak jsme šli znovu na prohlídku Piaza Manin a Dómu. Vstup na šikmou věž byl 15 Eur na osobu. No drahé ale dali jsme je. Potom jsme si prohlídli ještě město a most, na kterém jsme včera v davu lidí namačkáni jako sardinky pozorovali ohňostroj.
Odjíždíme z Pizzi v 15.45 hod. směrem na Livorno a Řím, stále silnice SS1.Trasa Za Livornem se znovu potkáváme s mořem a tak u města Querciannella je první koupání. Bylo to na kamenitém břehu, jakási pláž, kde byli jen samí muži, (neoblečení a mající se k sobě vřele). Až o kus dál jsme našli vhodné místo pro koupání, kde byl i jeden heteropár. Foukal vítr a byly silné vlny. Koupání 16,40 až 17,50 hod.
Jedeme dál a u města Follónica hledáme místo na spaní. Samozřejmě by mělo být blízko moře. Alenka tu byla už dříve na dovolené a tak nebylo těžké místo najít. Luboš v době kdy Alenka připravovala večeři zkontroloval a opravoval brzdy na předních kolech.Po večeři následovalo večerní koupání, tedy jen Luboš a zajíždíme na velké parkoviště před veřejnými plážemi, kde se ukládáme ke spánku. Místo nocování Noc byla klidná.
5. den - 18.6.2006 Spíme do 8,00 hodin, ranní hygiena a velký úklid, pak koupání a v 10,20 h. odjezd po SS1 směr Amalfi. Trasa 13,30 - 14,45 oběd + koupání u Santa Marinella (cestou zpět tu přespíme). Římem jsme projeli až na 1 otočku OK, 26. výjezd - Via Pontina, SS148 a dále SS213. Do Gaeta cesta dobrá, ale pak šňůra na Neapol. Tankujeme GPL, kde obsluha byl Polák. Neapol projíždíme za tmy v pohodě, zato směr Sorrento totálně plný všeho možného a to hodiny ukazovaly asi tak po 22,45 hod. Místo na přenocování jsme si našli v Sorrentu na parkovišti. T = 77393 Místo nocování
6. den - 19.6.2006 Vstáváme po osmé hodině a v 8,30 hod. odjíždíme ze Sorrenta směr někam k moři a pak Amalfi. Trasa Nebylo to jednoduché. Cestičky k moři byly tak úzké, že Fordík mnohdy ani neprojel a museli jsme vycouvávat. Nakonec jsme jednu cestu k přístavu našli. Placené parkoviště a omezený prostor pro vykoupání nás donutily jet dále, směr Amalfi. Znovu šplháme do kopců mnoha serpentinami.
Na kopcích se nám naskýtá mnoho krásných výhledů do okolí, na moře a ostrov Capri. Přijíždíme do městečka Metrano, kde doplňujeme na malém náměstíčku zásoby vody.
Amalfské pobřeží nazývané též "Divina Costiera" (božské pobřeží), je plné vápencových stěn, často s hlubokými vlysy sestupujících strmě k moři a stále měnících své formy. Je poseté vesničkami, které sestupují podél příkrých stěn až k rozkošným plážičkám u moře. A Positano je velkým skvostem tohoto pobřeží. To jsme už obdivovali při loňské dovolené a také jsme se tam zase moc těšili.
Tak jen pár pohledů a oživily se nám všechny vzpomínky na to, jak jsme zde byli v loni a procházeli si toto krásné městečko. Cesta po pobřeží je samá zatáčka, tunel či most. Je to překrásná jízda i když velice úzkou silnicí a když potkáte autobus v zatáčce, tak není kam uhnout.Naštěsí je tam na místech pěkných rozhledů vždy kousek místečka k zastavení. Což jsme velice často použili.
Zastavujeme také na malém parkovišti u Grotta di Smeraldo (smaragdové jeskyně) a jdeme na prohlídku. Vstup 5 Eur. No nic moc a naše další rozhodnutí zní. Jeskyně v Itálii NE. Máme doma krásnější!!!
Obědvali jsme na molu u přístavu ve městě Amalfi. Také jsme se tak vykoupali. No špatný přístup do vody to tedy byl, samé obrovské betonové kvádry jen tak volně naházené. Jo a také jsme museli platit dosti tvrdé parkovné.(1 hod = 3 Eur)
Pak už nám ten den zbývalo jen projet Salernem a vyhledat si místo na pláži a také místo k přenocování. Bylo to na kamenité pláži asi 10 km za Salernem. Pěkné koupání a dobře jsme sa tam i opálili. Vhod přišel i odpočinek z cest. V noci nás věrně hlídal toulavý pes, kterých je v Itálii všude dost. T = 77465 Místo nocování
7. den - 20.6.2006 Vstáváme před sedmou hodinou. Ranní koupání v moři (od teď pravidelně) bylo osvěžující. Odjíždíme před osmou hodinou směrem Pontecagnano, kde najíždíme na dálnici A3 ( E45 ) .Trasa Tato dálnice je až na jih Itálie bez poplatků a tak jí plně využíváme. Cesta je vzhledem k překrásné krajině hodně zajímavá. Jen tu dálnici cca 2/3 celé délky opravují a tak to je samé omezení. U městečka Falerna Marina sjíždíme k moři na koupání a oběd. V 15 hodin odjíždíme a pokračujeme po dálnici dál až do Villa San Giovanni. Tam najíždíme v 17,30 hod. na trajekt společnosti Bluvia a plujeme do Messiny. Zpáteční lístek pro auto a dvě osoby stál celkem 40 Eur, (platnost lístku byla na měsíc). Na Sicilíi sjíždíme z trajektu asi po třičtvrtě hodinové plavdě. Tak jsme konečně na ostrově !!!
Pokračování "Dovolená 2006 - Cesta kolem Sicílie I.
NAVRCHOLU.cz
ODESLAT SMS-ZDARMA

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.