Dovolená 2006 - Cesta kolem Sicílie I.

20. července 2006 v 21:36 | Lubomír |  Cestopisy
Po vylodění se na Sicílii jsme měli snahu jít se vykoupat a tak zajíždíme do uličky, kde jsou jen rybáři. Jdeme do moře ale ouvej, nějak studené. Tak to bylo jen rychlé opláchnutí, bez plavání. Ono moře v tom kanále mezi Itálií a Sicílii je v nějakém studeném proudění. Ten den jsme dojeli až před Milazzo. No nebylo to snadné. To co jsme zažívali v loni u Neapole v dopravě bylo proti mesinské dopravní špičce kolem 19,00 hodině mírně řečeno sranda. Cestu jsme nemohli vůbec najít a tak jsme asi po hodině hledání a popojíždění v kolonách aut najeli na dálnici. Když jsme přejeli hory a byli na severním pobřeží, tak jsme z dálnice rychle sjeli. I tak to stálo 1,- Eur. No ale byli jsme tam kde jsme chtěli a tak už jen hledáme příhodné místo na spaní. Samozřejmě u moře. Místo nocování Městečko, silnice, písčitá pláž. Tak to bylo to ono místo. Večerní koupání a spát. T = 78004
8. den - 21.6.2006 vstáváme před sedmou hodinou a jdeme se hned vykoupat do moře. Ranní teplota vzduchu je přes 22 stupňů Celsia a tak nás moře pěkně osvěžuje. Tady je již zase teplé. Trasa Balíme a jedeme do Milazza. Auto parkujeme mezi zaparkovaná auta rybářů na molu a jdeme hledat trajekt na Vulkáno. Zrovna tam stál trajekt a tak kupujeme lístky u ARGO firries za 12,60 Eur pro dvě osoby a vyplouváme v 10,00 hod. na ostrov Lipari. Plavba trvala hodinu a půl. Na Lipari hledáme zmateně další loď, která by nás odvezla na ostrov Vulkáno. Našli jsme a vznášedlo nás rychle dopravuje za 9,- Eur pro dva na Vulkáno.
Začíná být nesnesitelné vedro a tak vzdáváme jakýkoliv výstup na sopku a jdeme k pláži. Je písčitá ale celá černá. VEDRO a voda jako kafe. Koupání a plavání ,svačinový, jogurtový oběd a jdeme na druhou pláž. Tam zjišťujeme, že je vulkanická, ve vodě probublávaly horké plyny. Následuje opět koupání a užívání si přírodní horké perličkové lázně. V 15,35 hodin odplouváme z Vulkána na Lipary.
Po přistání na ostrově Lipari se jdeme podívat na tamní památky.Vystupujeme uličkami do kopce nad přístavem, kde je starověký hrad, kostel a řecké vykopávky. Byl i nádherný výhled do přístavu a na město Lipari
V 17,20 hodin odplouváme z ostrova Lipari zpět do Milazza. A protože máme ještě čas, tak podnikáme malou prohlídku města.Kostel, kašna, řecké vykopávky před kostelem. Poté jsme se vrátili k autu. Bylo vše tak jak jsme jej zanechali dopoledne na rybářském molu. No nezbývá než jet dál. Pomalu se začíná stmívat a tak hledáme i místo na spaní.
Našli jsme ho za městečkem Falcone. Místo nocování Opět plážička vedle přístavu. Pěkné noční i ranní koupání. Noc byla klidná a dobře jsme se vyspali. No byli jsme také po celodenním výletě na Lipary a Vulkáno pěkně unaveni. T = 78048
9. den - 22.6.2006 Tento den máme v plánu dojet až k městu Castellammare. Trasa Čeká nás projet Palermem a to bude asi pěkný oříšek. No uvidíme nějak to dopadne.
První naše zastávka je v Tyndaris. Pěkně na kopci nad mořem, s pěknou vyhlídkou a nádherným poutním kostelem černé Madony. Bylo vidět až na Vulkano a Lipari.Před polednem zajíždíme zase k moři na koupání a oběd. Našli jsme si krásné místo u kamenité pláže, pod dálničním nadjezdem u malé obce Torretello.Už před námi tam byli Italové s dvěma velkými mobilními auty. No a měli sebou i slepice, které potom před odjezdem pochytali a odjeli. Luboš si pěkně zašnorchoval a také jsme si nabrali pěkné kamínky a kameny do sbírky.
Druhá zastávka byla v Cefalu. Město jako vystřižené z cestovního katalogu. Po Taormině nejnavštěvovanějším letoviskem Sicílie. Může se pyšnit tři tisíce letou historií. Tam jsme se tedy prošli krásnými uličkami a navštívili románský dóm. Auto jsme zaparkuvali u přístavu. Jinak byla všechna pakroviště placená.
Také se tam zrovna konala svatba. No těch jsme ostatně viděli na Sicílii ještě mnoho. V těch uličkách, které byly úzké bylo docela příjemně. Jinak vedro a na pláži, která byla přímo pod domy se dalo pěkně koupat. No ale my jsme museli dál. Také jsme se chvilku dívali na fotbal. Hráli jsme zrovna s Itálii a prohráli 1:0.
Ještě jsme doplnili zásoby pitné vody. A jedeme dále. Čeká nás průjezd Palermem. No rozhodli jsme tak, že před Palermem najedeme na dálnici. Doufali jsme, že přes město nebude placená. Ono nám to kupodivu vyšlo a jeli jsme až před Castelamare del Golfo. Za Palermem jsme byli svědky několika požárů v horách. Asi to tam není vzácnost, protože jsme neviděli žádné velké snahy v hašení. Jelo to parádně a tak jsme ještě za světla našli pěkné místo na spaní. U městečka Balestrate. Místo nocování Zase na pláži u moře.Noc byla příšerně teplá a nedalo se dobře spát. Měli jsme i otevřené dveře auta. Na pláži byli skoro celou noc rybáři, kteří často osvěcovali naše auto reflektorem a Alenka nemohla spát. T = 78332
10. den 23.6.2006 jsme měli v plánu se podívat do Riversa Naturale dello Zingaro.Tedy chráněnou přírodní oblast. Zajeli jsme tady do městečka Skopello, odkud jsme chtěli pěšky, (dál stejně cesta nevede). No na infocentru nám sice dali zadarmo mapy ale zároveň nás upozornili, že je vstup do rezervace z důvodů požárů zakázán. No tak jsme šli alespoň pokud jsme mohli a kam nebylo zakázáno. Prohlédli jsme si ono malé městečko a pak šli dolu k moři. Už do městečka jsme viděli nádherné pobřeží, které nás lákalo.
Zprvu jsme mysleli, že ze tam na pobřeží nějaký starý hrad ale byla to zřejmě jen stará strážní věž.
Čím jsme však byli blíže, tím více jsme vnímali tu nádheru přírody, která se před námi otevírala. Pospíchali jsme dolu k pobřeží.
Tak a byli jsme u moře. Malá nádherná pláž, kde bylo několik lidí a krásná příroda. Tak tady strávíme většinu dne.Koupání, opalování, a šnorchlování. To si vyzkoušela i Alenka. Byla tam nádherná vodní flora ale i fauna. No ty rybičky byly jako když se díváš na velikánské akvárium plné barevných ryb. Prostě nádhera.
No tady bychom vydrželi určitě déle ale plán cesty je plán a ten se musí plnit. Byla to ale opravdu nádhera a jedno z nejhezčích míst u moře, které jsme navštívili.
Ze Scopalla odjíždíme v 16,35 hod. směrem na Trápani po SS187. Trasa Měli jsme v plánu navštívit před Trápani ještě město Erice. Je to město vznešeně trůnící na osamělé 751 m vysoké hoře. V důsledku vysoké polohy jsou tu i v nejparnějším létě příjemné teploty a pohled do dálky až k Egadským ostrovům je úchvatný.
Do města Erice vede cesta klikatá a samé serpentiny. Už jen výjezd na tu horu je nádherný zážitek.Jinak je možno jet lanovkou z Trapani. My jsme jeli autem a stavěli na každém možném místečku v serpentinách. Bylo na co koukat. Město je z větší části obehnáno hradbami a zpřístupněn je i starý hrad. V novější části je hotel a pro neubytované nepřístupný. Je možno jít i na věž, ale my jsme už nemohli proto, že bylo po zavíračce. (Jen do 19,00 hod.) No ale procházka městem byla pěkná. Uličky úzké a členité.
Pak jsme ještě počkali na západ slunce, který byl velkolepý a nádherný. Znovu jsme projeli serpentiny ale jinou cestou směrem k Trapáni. Tam jsme začali hledat místo na spaní. No byla už tma a tak se to hůře hledalo. Museli jsme jet podél pobřeží až k městečku Pizzolungo. Hned na okraji jsme zajeli na malé místečko mezi domy,silnicí a mořem. Vykoupali se v moři, ustlali si v autě a spali až do rána. T = 78421 Místo nocování
11. den 24.6.2006 jsme vzhledem k místu kde jsme spali vstávali dosti brzo. Ranní koupání jsme si však neodpustili. Odjíždíme v 8,35 hod. směrem Trapaní. Tam jsme zajeli do středu města a zaparkovali v jedné úzké uličce. Následovala krátká prohlídka staré části města.Také jsme už potřebovali koupit vody na pití.Až do teď jsme měli zásobu z Čech (Mattoni, Magnezii).Na trhu jsme koupili i docela levně rajčata.
Dále jsme pokračovali po SS115 směr Marsala. Na teploměru je v 11 hodin 37 stupňů celsia. Trasa V Marsale jsme trochu bloudili. Jejich krásné značení směru za křižovatkou se nám v tomto městě pěkně motalo. No nakonec jsme ale zajeli správně a to přímo k té nejvýznamnější památce. Parkujeme na malém náměstíčku. Krátká obhlídka památek
To už bylo hrozné vedro. Ulice byly rozpálené a nebylo se kam schovat.Jakýkoliv stín byl vhod. Přesto všechno jedeme dále. Pořád SS115 na Mazaru.Tam navštěvujeme jen v krátkosti Mazara del Vallo. Za městem Castelvetrano sjíždíme z SS115 na SS115d a jedeme na Selinunte kde stavíme na prohlídku Řeckých vykopávek. To už sluníčko pálí jako dívé. Na vykopávkách se není kde schovat a tak hledáme místo ke koupání. Malá ale pěkná pláž se našla na okraji městečka Marinella. Koupání a opalování.Ten den bylo sluníčko opravdu štědré. Velké vedro. Luboš usnul na písku u moře a vlny ho ochlazovali.
Odjíždíme z Marinella směr Agriento. Vrátili jsme se na silnici SS115. V 19,00 hodin jsme asi tak 50 km od Agrigenta a tak hledáme místečko na spaní. Sjíždíme k moři i městečka Siculiana Marina a našli jsme si pěknou písčitou pláž. Místo nocování Byla dosti velká a tak Luboš hledáním toho nejlepšího místa - na té velké pláži - zapomněl, že do písku nesmí zajet. No stalo se a zapadli jsme. Asi tak po půl hodině odhrabování písku a podkládání kol vším možným co se na té pláži zrovna nacházelo jsme z toho vyjeli. Byly to nervy. Nakonec jsme zaparkovali vedle obytného auta s anglickou SPZ. Byli to dva mladí lidé z Manchesteru. Pozdravili nás po česku, dobrý den a dali se do řeči -tedy anglicky. Cestovali už šestý týden a před dvěma týdny byli i v Česku. Večer proběhl v tradičním ritualu - večeře, koupání. T = 78640
Pokračívání " Dovolená 2006 - Cesta kolem Sicílie II.
NAVRCHOLU.cz
ODESLAT SMS-ZDARMA

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.